Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Risk för brand.......

Av Ewa - 16 oktober 2008 16:01

.....i skog och mark är obefintlig för JÖSSES vad det har regnat!! Det öste rakt ned och i sådana mängder att jag kunde höra suset från fallande droppar fast fönstret var stängt! Jag kom äntligen ur sängen redan vid 8-tiden och hade tänkt masa mig ned till affären för att få komma ut en stund och så denna syndaflod...... Jag gick runt och småplockade och tog alla mina medikamenter tillsammans med ett glas juice och det fortsatte att regna. Jag tände så många lampor som möjligt i kampen mot halvdagern och det fortsatte att regna. Luften gick ur mig och det fortsatte att regna. Jag somnade i soffan medan det fortsatte att regna. Jag vaknade tre timmar senare och det regnade fortfarande.


Elin var ledsen igår kväll igen. Tårarna rann och näsan blev täppt. Jag hade ett långt sängkantsprat med henne. Stämningen börjar bli desperat. "Säg vilken sorts hjälp du vill ha och strunta i om du tror att det är möjligt eller inte" sa jag till henne eftersom hon inte tycker att mina förslag om kurator är något att hänga i granen. "Att slippa gå till skolan över huvud taget" blev hennes svar. "Hemundervisning?" frågade jag. Hon nickade. Efter vårt snack, så mailade jag helt enkelt hennes lärare och frågade vad som gäller vid hemundervisning. Läraren svarade att hon har skickat frågan vidare till ledningen. Det är aldrig fel att fråga! Pär är inte lika tänd på idén eftersom han upplever det som att vi äntligen har fått det att fungera igen, men när Elin gråter varje kväll och har ångest inför nästa dag, så tycker inte jag att det kan kallas för att det fungerar. Hon biter ihop, det är det hon gör, men den metoden fungerar sällan i längden. Är det någon som har erfarenhet av hemundervisning?


Ååhh, vad allt känns tungt!

Ingen styrketräning i världen hjälper mig att orka hålla uppe denna tyngd! Knäna viker sig, ryggen protesterar och jag har blytunga fötter. Sömn, välsignade sömn! Där finns den enda möjligheten till flykt från tankar, känslor och krav. Elin och jag har siktet inställt på Lyxlörda'n och det är det som håller oss uppe för tillfället. Frågan är var jag ska få ork ifrån att göra någonting de dagar som är kvar? Jag blir knäpp av denna orkeslöshet! Känslan av att bli knäpp är kanske ett tecken på att det finns en yttepytte smula ork att bryta denna onda cirkel?


Fridens.

 
 
Jenny Lantz

Jenny Lantz

16 oktober 2008 17:59

Hej!

Om du vill veta mer om hemundervisning så gå in på www.rohus.nu

Hälsningar Jenny
jenny@rohus.nu

http://www.rohus.nu

 
Frump

Frump

16 oktober 2008 18:19

Hoppas det ordnar sig med dottern, att det går att ordna hemundervisning... stackars tös, vilket helvete hon måste ha...
Och så tungt och frustrerande för dig och Pär att se henne ha det svårt.

Håller tummarna för bästa lösningen!

Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

16 oktober 2008 18:52

... en sak till. Du ska vara jättestolt!!! över att din dotter har så stort förtroende för dig, vågar öppna sig. Inte alls självklart.

http://grongoling.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

16 oktober 2008 19:02

Tack, Jenny! Jag ska kolla genast!

http://fundringar

 
Lena

Lena

16 oktober 2008 19:50

Skickar massor med styrkekramar till er ; ))))

Kram,kram,kram,kram..........

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

16 oktober 2008 22:21

Hittade denna sida: http://www.hemundervisning.se/

Hoppas att allt löser sig, så att Elin får må bra!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Snurrtant

Snurrtant

17 oktober 2008 01:29

Ledsamt att dottra mår så dåligt. Det vore så bra om hon kunde gå till en psykolog, det hjälper ju faktiskt ganska mycket...
Förstår att det är jobbigt, både för er och främst henne själv. Ibland måste man hjälpa sig själv för att kunna må bättre... Varför vill hon inte gå till kurator?
Vad det än är som hänt i skolan så är det himla synd att hon ska behöva dra sig undan...
Hemundervisning kan nog var en bra tillfällig lösning, men jag tror det är bra om man försöker behålla den sociala biten som man trots allt får i skolan, eller på jobbet etc. Jag tänkte på om ångesten du skrev om kan relateras till social fobi...

Hoppas det löser sig :))

Kramarna till er

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Christine

17 oktober 2008 09:19

Mail skickat
Hälsnngar till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards