Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Ewa - 18 oktober 2009 20:15

Dagens promenad.

Samojed-valpen.

Inget godissug.

Jag fortsätter att komma i säng före midnatt och sömnen BLIR bättre då!

Lotta är inte riktigt lika benig runt rumpan längre.


Fridens.

Ego sova  


Av Ewa - 18 oktober 2009 16:07

......att jag fick vara ensam i ett slutet rum med en av dessa idioter som saboterar/förstör/klottrar för då skulle jag dels försöka förstå hur människan tänker och dels skulle jag puckla på idioten tills solen gick ner och tills den gick upp igen! Sedan skulle jag kontakta föräldrarna och fråga vad f-n de tänker med. Skrikandes


Fridens.


PS. Egentligen är jag inte en anhängare av våld, men ibland......

Av Ewa - 18 oktober 2009 16:05

.....hur han/hon tänker som saboterar oavsett om det handlar om klotter eller ren skadegörelse?


* jag är övertygad om att det är NÅ'T fel i huv'et *


Fridens.

Av Ewa - 18 oktober 2009 15:49

I en veckas tid har jag, varje kväll, ätit choklad och en liten skål med chips medan jag har suttit i soffhörnet och läst. Himla mysigt! Igår åt jag upp det sista av en chokladkaka och det sista ur en chipspåse och kände att nu är det inte lika gott längre. Nu är suget borta. Ikväll kommer jag inte att tugga på något när jag sitter i soffhörnet och läser. Jag är en periodare och nu är choklad & chipsperioden slut. Svårare än så var det inte.


Pär och jag gick runt Garnudden idag. Där finns "Garnuddsspåret" som är elbelyst när det är mörkt. Det är väldigt fint där ute, men jag tycker att det är småtråkigt för det finns bara en massa träd att titta på. Jag är ingen naturmänniska. Det var ganska tungt oxå. Dels på grund av hostan och dels på grund av ett av samtalsämnena: ekonomi ā la åtstramningar och allmänna skärpningar. Vid ett tillfälle kändes allt pest och då, precis då, kommer ett par promenerande med en hund. En vit samojed-valp. Jag stannar. Valpen stannar. Jag får ögonkontakt med husse som håller i kopplet och frågar om jag får hälsa och det får jag!  Skrattande  Jag sätter mig direkt på huk och valpen och jag hälsar glatt på varandra. Den var 10 veckor gammal och paret hade haft den i endast två veckor och den var så fiiiiin! Och den var så go'!!!! Och den var så glad och hälsningsvänlig. Den nosade och slickade. Under ett kort ögonblick, så slappnade valpen av och lutade sig mot mig (jag blev nästan tårögd av lycka!) och då tänkte jag: "Nu tar jag med den hem!" Eftersom husse fortfarande satt fast i andra änden av kopplet, så hade han nog märkt det..... Dagens endorinkick fick jag från en samojed-valp och inte från promenaden. Voff!


Fridens.

Av Ewa - 18 oktober 2009 15:32

För några veckor sedan togs beslut om att föräldrar ska bli ersättningsskyldiga när deras avkommor pysslar med skadegörelse. Föräldrarna ska alltså ansvara för sina barn. DUH! Självklarhet numro 1. Idag skriver DN om att den gamla vanliga sortens alkoholundervisning i skolorna (där en fd. missbrukare berättar om hur dj-t det är att missbruka) inte längre har någon effekt.   


"Föräldrarna är en viktig nyckel till framgång. De ska involveras i barnens undervisning och myndigheten vill att skolorna förser föräldrarna med goda argument mot alkoholkonsumtion i unga år."   


Notera den markerade delen av citatet. Föräldrarna ska ta ansvar för sina barns alkoholkonsumtion, men samtidigt ska SKOLAN förse föräldrarna med argument!!!! Jag BAXNAR! Om föräldrarna inte själva klarar av att argumentera MOT alkoholkonsumtion i unga år, så bör de nog se över sin egen alkoholkonsumtion! Barnen gör som vi GÖR och inte som vi SÄGER att de ska göra. DUH! Självklarhet numro 2.


Jag blir allt mer övertygad om att det borde finnas ett sorts körkort för att få bli förälder. Ett körkort vars prov man, som förälder, måste göra om vart femte år för att inte slappna av allt för mycket. Det finns inget ansvar i världen som är lika tungt som föräldraransvaret för ett barn.


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards