Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Ewa - 15 oktober 2009 20:08

Dagens promenad.

Nu har jag inte ens 100 kr kvar till jag uppnår frikort för mina mediciner.

Den trevliga personalen på Salems apotek.

Jag har flera olästa böcker i min hylla som jag verkligen ser fram emot att läsa (bl.a. "Katedralen vid havet").

Det känns som att hostan är på tillbakagång.


Fridens.


        

  

Av Ewa - 15 oktober 2009 16:32

Jag HAR vänt tillbaka dygnet - SEGER! Igår somnade jag, än en gång, före midnatt och hade nästan sovit färdigt klockan 8. Jag visste att Elin hade sin klocka på 9, så jag låg kvar i sängen och halvsov tills hon gick upp. Youghurt och en dos Mollipect till frukost och sedan tog jag apostlahästarna till apoteket i Salem och hämtade ut flera mediciner. Otroligt blå himmel med en tok-strålande sol och inte alls lika kallt som igår - jätteskönt! Jag gick en längre väg hem, så promenaderna idag blev 20 minuter + 45 minuter. Av någon anledning tycker mina vadmuskler att MBT-kängorna är heeeelt annorlunda att gå i jämfört med de vanliga MBT-skorna för jag blir fort trött i de musklerna. Det är möjligt att det är skaften på kängorna som gör skillnaden.


Jag stödmatade Lotta med Critical Care och så fick hon en stor bit röd paprika till efterrätt. Sedan fick hon hoppa ned och äta sin vanliga mat tillsammans med kompisarna.


Jag blev himla trött efter promenaden, så efter lunchen låg jag och vilade i soffan och somnade nästan, men bara nästan. Pär kom hem vid 16. Elin sms:ade om att hon stannade kvar i skolan för att träna gymet som finns där i stället för spanska-lektionen som var inställd. Jag har duschat. Nu lagar Pär mat och jag bloggar. Marsvinen har fått kli-gröt. Frid råder, men jag har huvudvärk.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards