Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Ewa - 9 oktober 2009 20:08

Jag fick en ny CD-spelare utan problem.

Jag tar inte för givet att det ska vara så lätt att få en ny - jag ifrågasätter.

Lotta mår stadigt bättre.

Det känns som om Cymbalta fungerar!

Jag är inne i en läsperiod.


Fridens.


  

Av Ewa - 9 oktober 2009 15:33

......varför jag har lättare att somna när jag har läst än när jag går direkt från datorn till sängen?


*använder hjärnan läsningen som ett sätt att varva ned?*


Fridens.

Av Ewa - 9 oktober 2009 15:12

Jag har nästan blivit beroende av CD-böcker! Jag köper inte speciellt många eller ens ofta utan lyssnar på några pärlor om och om igen. Uppläsaren är avgörande, tycker jag, så när jag ska köpa en ny ljudbok, så letar jag på uppläsaren och ser vad han/hon har läst in. En dålig uppläsare kan förstöra en bra bok. Till detta behöver jag en bra bärbar CD-spelare (Nej, Annie, jag tänker inte gå över till MP3-böcker). I maj månad köpte jag min 5:e CD-spelare och den gången kostade jag på mig 849 kr eftersom "man får det man betalar för". Den har varit suverän! Enastående! Trots att den har åkt i golvet x antal gånger, så har Krister Henriksson (som läser Harry Potter) inte kommit av sig eller ens stammat utan fortsatt som vanligt. Härom dagen upptäckte jag att volymen knasade. Jag kunde inte längre lyssna på nästan lägsta (vilket är min vanligaste inställning) för då hördes ingenting och det gick  heller inte att höja till mer än 5. Idag skjutsade Pär mig och CD-spelaren till Clas Ohlson i Skärholmen där jag stegade fram till reklamations-disken och sa att "Volymen knasar sig." Killen bakom disken knappade på sin dator, men ställde inga som helst frågor. Jag hade nog väntat mig ett litet förhör åtminstone. Den enda frågan han ställde var "Och du vill ha en likadan ny?". "Jaa...tack" svarade jag "om det är SÅ lätt, så.....". Det VAR precis så lätt! Jag fick ett sk. tillgodokort som jag skulle betala med i kassan efter att jag själv hade hämtat en sprillans ny (och 50 kr dyrare) CD-spelare. Mina känslor inför denna transaktion är blandade. Väldigt blandade. Å ena sidan är det skönt att, som kund, slippa bli misstrodd och utsatt för tredje gradens förhör. Å andra sidan var jag faktiskt inställd på att lämna in den på reparation eller har man helt och hållet sluta reparera saker?? När jag köpte spelaren, så kostade den nära 1000 kr och för mig är 1000 kr mycket, men tydligen inte tillräckligt mycket för att lägga ned resurser på att reparera den. Det är ett slit-och-släng-samhälle vi lever i och den här sortens nonchalans gör inget för att ändra på det. Skulle jag kanske ha stampat med foten och KRÄVT en reparation i stället för ett byte?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards