Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Ewa - 6 oktober 2009 21:28

Sent igår spelade jag in "The dark knight". Den senaste (sista?) Batman-filmen med Heath Ledger i rollen som Jokern. 2 timmar och 25 minuter och jag fattade ingenting. Jag var kanske okoncentrerad, men måste man verkligen vara super-koncentrerad för den sortens film? Är jag korkad? Heath Ledger gjorde i alla fall en kanontolkning av Jokern; inte helt olik kapten Jack Sparrow. Jag kanske ser filmen en gång till antingen för att få en chans att begripa handlingen eller för att övertyga mig själv om att jag inte är korkad. För det ÄR jag inte! Eller?


Fridens.

Av Ewa - 6 oktober 2009 21:15

Höstvädret på topp.

Ett bra samtal med kuratorn.

Jag såg ett rådjur!

Lotta kommer att bli bra.

Djur.


Fridens.


Det här rådjuret fotograferade Pär i maj.


  

Av Ewa - 6 oktober 2009 16:22

Idag hade jag tid hos kuratorn klockan 11, så jag fick stiga upp före 9 idag och det är väl steg 1 i "Operation dygnsvändning". Det blev ett bra samtal med kuratorn; lättsammare än förra gången. Jag fick återigen bekräftelse på att jag inte gnäller och det är upplyftande! Glad  Ny tid om 2 veckor.


Höstvädret var på topp, så jag gick en längre sväng tillbaka och det var så skönt! Jag gick en runda som jag dittills bara åkt med bil, så det kändes lite läskigt. När jag kom till ett vägskäl, så var jag faktiskt inte helt säker på åt vilket håll jag skulle gå. Förvånad Jag valde rätt i alla fall och kom hem som jag skulle och började genast hosta igen. Suck.


Pär åkte själv till veterinären med Lotta och är på väg hem i detta nu. Via sms fick jag veta att Lotta ska äta medicin i 10 dagar. Jag antar att det är antibiotika. Huvudsaken är att hon kommer hem igen!


"Operation dygnsvändning" var det, ja..... Med tanke på att det verkligen ÄR höst nu och att det blir mörkt allt tidigare om kvällarna samt att tiden verkar flyga förbi, så ska jag börja vända tillbaka dygnet för att inte missa de ljusa timmarna. Trots att hostan fortsätter att sätta käppar i mitt träningshjul, så tänker jag promenera så ofta jag orkar och jag föredrar att vara ute i dagsljus. Jag vet oxå att jag mår bättre av att rätta till dygnet och att när jag somnar före midnatt, så är den sömnen bättre. Så är det.


På väg till kuratorn mötte jag en äldre herre med en stor, svart och lurvig hund. Jag har mött denna duo förut och sett att hunden ifråga tycker om att hälsa på alla den kan, så jag sa "Hej!" och sträckte fram min behandskade hand. Till min stora förvåning, så morrade och gläfste hunden och backade! Va?! Husse avslöjade att hunden är rädd för solglasögon och eftersom det var strrrrrrrålande solsken, så hade jag mina på mig. "Han är rädd för barnvagnar och dramaten oxå" sa husse. Det kanske går bättre om vi träffas fler gånger för jag vill inte gå miste om att klia en hund som faktiskt vill hälsa på allt och alla. Flört


Fridens.



Av Ewa - 6 oktober 2009 16:17

.....att endorin- /hormonstormen som man får av att träna dröjer kvar i 12 TIMMAR efter att träningspasset är avslutat? Det behövs inte mer än en rask promenad på 30 minuter. DET är en billig drog! Om man vill ha en dag då man mår garanterat bra, så är det smart att träna på morgonen/förmiddagen.


Fridens.

Av Ewa - 6 oktober 2009 16:14

Hanssons halta höna hostade hela halva hösten.

JAG har hostat hela halva hösten.

När jag har ont i knäet, så haltar jag.

Ergo: jag är en halt höna. Skrattande


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards