Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Ewa - 31 oktober 2009 23:11

Promenaden.

Jag valde vintermössan framför kepsen.

En TÅLMODIG bilist som väntade på sin tur i stället för att pressa sig fram och pressa oss i diket.

Nu har jag återigen drickyoughurt och choklad hemma.

Viktmässigt står jag - mer eller mindre - stilla (det positiva är att jag inte har gått upp).


Fridens.


En av alla härliga ekar.

  

Av Ewa - 31 oktober 2009 16:03

Pär och jag promenerade i 85 minuter i icke-vädret: ingen vind, ingen ljuskälla, inga skuggor. Det var skönt! Det rådde en febril aktivitet i trädgårdarna där löv räfsades och träd beskars. I övrigt var det dött. Jag fick hälsa på en hund igen! En liten vit pudel (?) som var väldigt angelägen om att slicka hela min hand innan jag fick klia den lite på huv'et. *lycka* Jag sa till Pär att snart kommer det att sitta foton av mig överallt där hundägare varnas för "Kvinna, 40-årsåldern, hundtokig. Varning: låt henne inte hälsa på er hund för då kan ni bli stående hur länge som helst!". Jag får kanske införskaffa diverse peruker och lösnäsor! Skrattande 

       


När Pär besökte höstmarknaden på Öland för en dryg månad sedan, så köpte han en liten pumpa. Idag karvade han ut innanmätet och gjorde soppa på en del och sallad av resten. Vi firar absolut inte den amerikaniserade halloween, men jag gjorde en eftergift genom att skära ut ett mönster som föreställer ett hus och så har vi ställt in ett värmeljus. Ganska fint, men det luktar bränt..... Tungan ute


  


Igår spelade jag in "Smala Sussie" som Pär och jag såg idag och som var överraskande bra och rolig! Filmens handling var upplagd på mitt favoritsätt: man kastas in i handlingen direkt för att sedan få se hur alltihop ledde fram till just det ögonblicket. Skickligt snickeri! Ikväll ska Elin och jag se "Låt den rätte komma in" i direktsändning. Boken var bra och kuslig. Mooahahahahaaaaa..... Förvånad


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards