Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Ewa - 23 oktober 2009 11:43

Den här låten ger mig fortfarande rysningar av välbehag efter drygt 20 år. "When your heart is weak" med Cock Robin". Tyvärr är ljudet sopigt, men plugga in ett par hörlurar till datorn och lyssna på basen.... *gåshud*


Fridens.




Av Ewa - 23 oktober 2009 11:35

Jag kom på att jag hade räknat med 1000 kr till tandläkaren (det är bäst att ta i uti fall att....). Dagens besök kostade 645 kr, så det innebär att jag har 355 glada pengar över att använda till ROLIGA saker! Skrattande Ålrajt!!!


Fridens.

Av Ewa - 23 oktober 2009 11:34

........att det är mängden kalcium i saliven som påverkar om man får mycket tandsten eller inte? Jag antar att om man har mycket kalcium, så får man mer tandsten.


Fridens.

Av Ewa - 23 oktober 2009 11:00

Tandläkardax. 2 år sedan sist när jag var hos tandhygienisten och tog bort MASSOR av tandsten. Jag hade för avsikt att slå tandläkaren med häpnad genom att ha über-rena tänder, så jag åt ingen frukost utan borstade bara tänderna. Igår kväll gnodde jag med plackers och borstade noooooooooga och sköljde med fluor. Pär har sin lediga fredag, så han fick den stora äran att köra mig dit till klockan tio över nio. Jag tycker inte om tandläkarbesöken och det är alltid en känsla av "dead (wo)man walking" som hänger över mig när jag ska dit. För att förstärka den ödesmättade stämningen, så rasslade, skramlade och gnisslade hissen till FTV mer än vanligt..... Jag är inte RÄDD för tandläkaren tack vare att jag hade tandställning i ca 5 år och det innebar månatliga kontroller utöver den vanliga tandvården, men jag tycker INTE OM att gå till tandläkaren. Det handlar mer om att alla tandläkare är så infernaliskt tjatiga! "Borstar du tänderna morgon och kväll?"  "Använder du tandtråd?"  "Sköljer du med fluor?"  "Använder du mellanrums-borstar?" och blablablabla. Sedan kostar det för många pengar för att det ska kännas bra. Endorfinerna kommer INTE igång av den sortens spenderande! Det hade kanske inte blivit så tjatigt om jag hade fått komma till samma tandläkare varje gång, men den turen har jag inte haft. Dagens tandläkare vikarierar för min vanliga som är mammaledig. Jag trodde att jag skulle få träffa en manlig tandläkare, men det var en kvinna (en del utländska namn är knepiga..... ) och hon var bra. Visst tjatade hon, men hon hade inte ett tonfall som om jag var en imbecill som inte förstår sitt eget bästa. Det var, som sagt, 2 år sedan sist, men jag hade inga hål , ingen tandköttsinflammation och bara lite tandsten, så NÅGOT måste jag ju göra rätt, eller hur? Hon sa inget om mina über-rena tänder. Rynkar på näsan  Hon smorde på sk. banan-lack på känsliga tandytor vilket gör att det känns som om jag inte har borstat tänderna på flera dagar. Jag fick ett prov på en ny mellanrums-borste och ett recept på fluor-sköljning som gör att jag kan köpa dubbelt så stor mängd till samma pris. 645 kr kostade besöket det och jag har en tid hos tandhygienisten den sista november. Allt är åter lugnt. Glad


Det blev en rask promenad hemåt som tog 30 minuter. Eftersom jag inte hade ätit frukost, så tog jag inte i mer än så, men nu vet jag ju att det inte behövs mer för att endorfinerna ska räcka resten av dagen. Jag har ätit lite youhurt, stoppat i mig alla mediciner och dricker nu en andra mugg te. Pär är ute och skuttar i motionssyfte och Elin är i skolan. Efter skolan ska Elin träffa den kompis som ska med på morgondagens konsert, Muse för att lägga upp taktiken. Elin börjar bli taggad! Skrattande


Det är ett tag sedan jag läste "Da Vinci-koden". Filmen var bara skräp, men boken är en riktigt bra action-bok om man över huvud taget kan säga så. Nu läser jag en liknande bok som heter "Shakespeares hemlighet" som är ganska bra, så här i början. Lite för mycket action än så länge, men jag fortsätter en bit till i alla fall.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards