Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Ewa - 25 oktober 2009 11:11

Det känns dystert idag utan någon egentlig anledning. Elin hade en höjdarkväll tillsammans med Muse. Precis i detta nu är hela familjen frisk - tro det eller ej, men min hosta har släppt taget!! Förutom Lottas mystiska viktminskning, så mår alla grisarna bra. I morgon blir det nypremiär på SATS för mig. Det finns ingen egentlig anledning till dysterhet, så det har väl med trötthet att göra. Trött efter gårdagens städning och efter en hel månads hostande. Trött pga den idiotiska tidsomställningen. Jag vaknade med huvudvärk. Det är mörkt och regnigt. Pär och jag ska ta bilen till återvinningscentralen och sedan ska jag in på Konsum för påfyllning av mjölk o.dy., men annars har jag min lediga dag. Bara jag får ta det lugnt, så går nog dysterheten över.


Jag hade hunnit halvvägs in i "Shakespeares hemlighet" när jag upptäckte att jag inte längre förstod vad den handlade om. Jag bara läste på i manisk takt utan att ta handlingen till mig. Den boken lägger jag undan och ska nu börja om på "Katedralen vid havet" som jag ska läsa LUGNT och KONCENTRERAT för det är den värd!


Fridens.  

Av Ewa - 25 oktober 2009 11:04

Blog-reklam är ett fullbordat faktum även här. Trist. Det är himla synd att allt styrs av pengar och intäkter. Jag har precis betalat 50 kr för att slippa reklam i MIN blog i ett kvartal framåt. Jag orkar inte argumentera om det. Det viktiga är att JAG slipper dessa ap-fula, blinkande och rörliga fula reklamremsor i MIN blog. Hata, hata, hata! En gång för länge, länge, länge sedan ville jag arbeta som tecknare inom reklam, men det var, som sagt, för länge, länge, länge sedan medan papper och penna fortfarande var de huvudsakliga arbetsverktygen.


O-fridens. Rynkar på näsan

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards