Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Ewa - 30 oktober 2009 21:13

Jag är tacksam för att jag lyssnade på min kropp igår och lade mig för natten fast än klockan inte ens var 18.

Jag hjälpte Elin att tona håret nästan-svart och hon är nöjd med resultatet.

Chokladen i kylen smakar trots allt inte gammalt.

Pär är inte sur på mig längre.

Jag kan skriva av mig i min blog.


Fridens.


  


  


Av Ewa - 30 oktober 2009 10:50

Igår eftermiddag blev jag svintrött. Så pass trött att jag nästan somnade när vi åt middag. Jag frågade om någon kunde diska åt mig, så att jag fick gå och lägga mig FÖR NATTEN. Varken Elin eller Pär tog mig på allvar. Sedan sa Pär att han kunde ta disken om jag i stället blablablabla. DÅ snedtände jag!  Skrikandes  Jag blir så trött på att det alltid ska förhandlas när jag ber om hjälp!! Jag släppte kniv och gaffel och gick och lade mig tjugo i 18. FÖR NATTEN. Jag somnade inte direkt, men jag låg och njöt av det mörka och svala sovrummet och den gosiga sängen och efter ett tag somnade jag och sov i ett enda svep till klockan 3 dvs 9 timmar. Jag vaknade av att jag hade ont i ryggen och av att jag behövde gå på toaletten. Sedan halvsov jag i soffan i någon timme innan jag tog 1 Ipren mot ryggvärken och satt i soffhörnet och läste i 1 timme innan jag tippade åt sidan och somnade igen. När Pär gick upp vid 8-tiden, så flyttade jag in i sovrummet igen och sov till halv 10. ????!!   Sammanlagt 15 timmars sömn! Det är nå't som är fel. Nu har jag varit uppe i en dryg timme och jag är inte trött, inte så att jag vill sova mer i alla fall, men jag är yr och rör mig med försiktighet.


Gårdagskvällen humörsvängning var i klass med ett tidigare och jag tycker att det är läskigt! Jag känner mig som dr Jekyll och mrs Hyde och skulle kunna slå ned någon om jag provoceras ytterligare. Förmodligen har det med Cymbalta att göra även om det inte tillhör de vanligaste biverkningarna och trots att humörsvängningarna förmodligen har med övertrötthet att göra. Ska jag tolka det som att jag har blivit ÄNNU känsligare för att bli övertrött?


När jag sa att jag tänkte lägga mig för natten, så protesterade Elin högljutt och menade på att vi ju brukar dricka te och se några avsnitt av "House". Jag minns inte vad Pär sa för Elin överröstade väl honom. Tungan ute  Idag frågade jag vad de hade haft för sig igår kväll. Pär hade suttit på övervåningen och programmerat medan Elin hade suttit instängd i sitt rum och sett på film. Inget te, ingen "House". Jag blir inte smickrad av att den vanliga kvällsrutinen krackelerar bara för att jag inte är närvarande. Jag vill inte vara klistret som håller ihop oss. Jag vill inte ha det ansvaret! Jag vill att Pär och Elin fortsätter som vanligt även om jag inte är med. Familjeterapeuter brukar säga att "När mamma mår bra, så mår hela familjen bra" och kanske är det så, men jag tänker som så att eftersom Pär har en ovanligt bra och nära kontakt med Elin, så borde mitt mående inte vara fullt så avgörande.


Just nu är Pär sur på mig. Han var som en duracell-kanin medan han gjorde i ordning frukost och medan vi åt frukost. Han snodde omkring och slamrade och pratade, pratade, pratade. Jag frågade om han hade låtit kaffet dra för länge igen.... Flört  Till slut sa jag att jag helt enkelt inte orkar höra mer. "Nähä. Tack för DEN!" svarade han och jag såg att han var sårad. En stund senare åkte han till Statoil för att tvätta bilen och han sa inte hejdå vilket är ett solklart tecken på att han är sur. Jag har bett om förlåtelse via sms, men inte fått svar. Precis efter att jag bett honom sluta prata, så sa jag att jag ofta brukar be Elin att sluta prata när jag helt enkelt inte orkar mer, men att det är som att hälla vatten på en gås. Nu vet jag att Pär är känsligare..... Skäms


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards