Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Ewa - 24 oktober 2009 17:35

Vårt lätt-städade vardagsrum.

Städat och fint.

Nyduschad.

Elin får uppleva en STOR konsert.

Det var trevligt att träffa Konsertkompisen igen som tidigare bodde vägg i vägg med oss.


Fridens.

  

Av Ewa - 24 oktober 2009 15:34

Idag har vi städat. Det innebar sanering av köksgolvet. Köksgolvet behövde inte skuras lika ofta inna vi fick marsvin. Konstigt. Flört  Burskåpet, vitrinskåpet och spisen drogs fram och sedan attackerade Pär lorten och segrade. Marsvinen tycker inte om när buren är framdragen och vi rör oss på båda sidor av den; de känner sig osyddade, tror jag. Lite läskigt, men ännu läskigare var nog stor-mattes dvs. min sing-along till MP3:n. Skäms Konsert-bruttan Elin har mest farit runt på ett oorganiserat och okoncentrerat vis och samtidigt sms:at med konsert-kompisen. Ett nästan oavbrutet dunkande av Muse från hennes rum. Snart ska vi beställa pizza och kebab för en tidig middag (skippade lunchen) hemma hos oss innan Elin + kompis ger sig iväg mot Hovet och Muse. Vi betalar pizzan och kompisen pappa hämtar de efter konserten.


Jag blev överdrivet trött efter att ha städat non-stop i 3 timmar och där tröttheten tränger sig in åker tålamodet ut. Jag förstår att Elin är på gränsen till manisk för jag minns hur det är att gå på konsert med Världens Bästa Band (det finns möjlighet att fylla i valfritt namn), men nu orkar inte JAG mer. Gammal och trötter.... Flört


Jag har ställt tillbaka alla klockor 1 timme för som tur var stod det att läsa i DN att idag tar sommartiden slut. Personligen har jag missat det fullständigt. Tungan ute Helgen blir 1 timme längre. Jag får SOVA 1 TIMME LÄNGRE I NATT!


På tal om konserter, så gick jag på gick på MIN första konsert när jag var 22 år och hade flyttat ned till Stockholms-området. De här konserterna har jag varit på (som jag kommer ihåg just nu):


INXS i Konserthuset: min första konsert och det var inte lyckat; Konserthuset var för litet för den sortens musik och det pep i mina öron i flera dagar efteråt.

Cock Robin i Konserthuset.

Lisa Stansfield i Konserthuset.

Level 42 på Hovet.

Level 42 IGEN på Konserthuset.

Eurythmics i Globen: urusla platser höööööööögt upp.

Simply Red på Hovet.

The Blow Monkeys på Göta Lejon.

Tomas Ledin och Rocktåget ute vid Sjöhistoriska och då var väl Niklas Strömstedt och Lena Ph med oxå.

Robert Broberg både i Konserthuset, i Globen och på Gröna Lunds teater.

ABBA - faktiskt! På Barnens Dag i Kiruna i början 70-talet.


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards