Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Ewa - 11 oktober 2009 16:41

Med siktet inställt på chokladhyllan i Konsum, så tog jag Lisebergs-paraplyet och gav mig iväg i ösregnet. Det smattrade så hårt mot det spända nylonet att jag fick ha lite högre volym än vanligt i MP3:n. När jag kom ned till tunneln vid stationen, så passade jag på att skaka av paraplyet och vad händer då? Jo, skaftet knäcks rakt av en bit ovanför trähandtaget! Där stod jag med två delar av ett paraply och fattade ingenting. Det faktum att det knäcktes RAKT AV gör att jag misstänker sabotage. Någon som är sur på mig (kanske en Gröna Lund-supporter) har sågat igenom tillräckligt för att skaftet skulle hålla en stund. När faktum äntligen trängt in i min skalle, så stoppade jag ner de 2 delarna i närmaste papperskorg. Eftersom jag ändå skulle hem sedan, så var det inte hela världen om jag blev blöt.


När jag kom ut från Konsum, så hade regnet avtagit något. *lång näsa åt paraply-sabotören* Jag lyckades hinna med en liten endorfinkick på vägen hem. Det regnade och det var halvmörkt. Mitt favoritparaply hade dött och jag hostade, men jag hade 2 drickyoughurt och en Fazer Blå i kassen, så det var inte synd om mig egentligen. Då kom "Keep the fire burning" som visade sig vara som gjord för att gå i uppförsbacke till, så jag flög uppför backen med hjälp av Robyn och endorfiner. Vått ö filing!


Jag var ganska blöt när jag kom hem.


Fridens.

Av Ewa - 11 oktober 2009 15:48

......att levern är det enda organ som växer tillbaka av sig själv? Man kan donera halva levern och efter 6 månader, så har det vuxit tillbaka. Kroppen är fantasktisk!


Fridens.

Av Ewa - 11 oktober 2009 15:33

.....vad det är höstigt idag! +5 grader, det regnar och är halvmörkt. Träden utanför köksfönstret skiftar i blekaste grönt och gult och fungerar nästan som lampor. Tänk när ALLA löv har fallit, vad mörkt det blir då..... Huuu. Förvånad


"Operation dygnsvändning" har åkt på sitt första bakslag. Jag satt uppe till efter 1 eftersom Elin och jag såg en spansk-mexikansk skräckis, "Barnhemmet" som blev färdiginspelad klockan 23. Jag satt uppe FÖR länge och hade väldigt svårt att somna sedan. Klockan var nästan 10 innan jag steg upp. Skäms 


Jag har röjt i köket och lagt fram rena underlägg.

Jag har städat lite i badrummet.

Jag har strukit 7 skjortor + lagat en av dem eftersom Pär fixade Coop-handlingen själv i onsdags.

Jag har utövat livräddning på krukväxterna.

Jag har gjort i ordning strumpor för retur till Ellos.

Jag har tvättat.

Jag har vägt marsvin och langat dem vidare till Pär för kloklippning (Humlan fick mig att bli genomsvettig!)

Det som är kvar på min pyssel-lista är en långdusch av mig själv. Skrattande


Det finns få saker som kan få mig nerstämd som att längta efter något smaskigt (gårdagens klubbor) bara för att upptäcka att det inte var så gott som jag hade väntat mig. Rynkar på näsan  Dessutom klarar jag inte av att acceptera det utan jag vill genast iväg för att köpa det som jag tror att jag egentligen är sugen på (choklad). Inte ens det murriga höstvädret kan stoppa mig!


Fridens.

Av Ewa - 11 oktober 2009 15:28

"Det är inte din sak att avgöra, dr Grey."


Eftersom personen tituleras med "doktor", blir tilltalet automatiskt "ni" och inte "du".


"Det är inte ER sak att avgöra, dr Grey."


Jag blir oresonligt upprörd över den sortens felaktiga översättningar, men för mig är det ett tydligt tecken på att det svensk språket negligeras! Som översättare kan man väl inte översätta ord för ord utan måste se till sammanhanget, eller hur, Gröngöling?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards