Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Ewa - 4 oktober 2009 15:24

Jag kom nyss hem. Hostande och kraxig. Vi åkte först till återvinningen. Sedan lämnade vi tillbaka filmer. Sedan åkte vi till Salem centrum för att hitta en brevlåda som töms idag. Sist åkte vi till Konsum. Det låter inte speciellt ansträngande, eller hur? Jag hoppade ur och i bilen några gånger och så har jag pratat, men mer behövs inte för att hostan ska dra igång. Det är inte klokt! Vad f-n är det här?? Husläkaren sa att den här sortens hosta kan hålla i sig 6-8 veckor. Ska jag hosta så här i 5 veckor till??!! För att minska självpressen, så skjuter jag upp nypremiären på SATS på obestämd tid. Pär kramade mig och sa - med glimten i ögat - "Du ska se att du är frisk till jul.". Det verkar inte bättre! förbannadedjävlaskithelvete Skrikandes


O-fridens

Av Ewa - 4 oktober 2009 12:18

Det går inte!!

Jag kan inte komma i säng före 1!

Idag sov jag till halv 11 igen utan problem. Klockan 1 på natten och halv 11 på förmiddagen verkar ha etsat sig in och blivit fasta tidpunkter för mig. Så länge som jag mår som jag gör, med hostan, så har jag svårt att bryta den här cirkeln eftersom jag egentligen inte orkar träna. Ja, jag hostar fortfarande, men så länge jag bara hasar runt här hemma, så blir det inga egentliga hostattacker och Mollipecten har jag inte behövt på några dagar. Knäet är nästan normalt igen. Om jag mår så här i morgon, så ökar chanserna för styrketräning och då får jag möjlighet att bryta cirkeln och vända tillbaka dygnet.


Det är 2 timmar sedan jag kravlade mig ur sängen Skäms och då hade Pär redan tillbringat flera timmar på Söder tillsammans med svägerska + son. Caching. Han gick hemifrån före 6...... De ville snoka upp gömmorna innan det blev så mycket folk. Nu ligger Pär och sover. När Elin har duschat, så ska vi äta lunch och sedan ska Pär och jag åka till återvinningen och till Konsum. Annars är det bara tvätt av lakan som gäller för mig idag. Hela dagen full av skoj! Flört


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards