Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Ewa - 16 oktober 2009 11:14

Att tycka synd om andra KAN uppfattas som arrogant. Ett exempel på detta är Gösta Bohman som, i direktsändning under valvakan när Sverige folkomröstade om EU, sa att det är synd om svenskarna som inte begriper att de röstar fel (ett tag under valvakan, så verkade det som om vi inte skulle bli EU-medlemmar och då blev herr Bohman upprörd). OBS!! Det är fullt möjligt att jag minns fel, men det tror jag inte att jag gör. Bert Karlsson var inne på samma linje för någon vecka sedan när han, kvällstidningarnas löpsedlar, önskade sig diktatur eftersom vanligt folk inte har vett att välja det som är bäst för dem.

 

Jag avskyr arrogans, men jag är inte mer än mänsklig, jag heller, så i det här inlägget utnyttjar jag min mänskliga svaghet genom att vara arrogant.


Jag tycker synd om människor.....


....vars fantasivärld är så torftig att de tycker att serier som "Förhäxad" och "Buffy" är fjantiga/fåniga/pinsamma.

....vars självkänsla och självkännedom är så svaga att de aldrig litar på sin magkänsla.

....vars tankevärld är så begränsad att de inte tror på något som inte är baserat på vetenskapliga fakta.

....som delar in film och litteratur i de 2 kategorierna "riktig" och "skräp" för de missar MÄNGDER av upplevelser.

....som inte klarar av frivillig ensamhet.

....som anser sig förmer än andra människor vare sig det beror på hudfärg, utbildning, pengar eller annat.

....inte klarar av att släppa loss, ha kul och till och med göra bort sig utan alkohol.

....som har åkt i den guppfria gräddfilen hela livet.

....som är rädda för känslor.


Fridens.

Av Ewa - 16 oktober 2009 10:07

Elin kommer att bli vaccinerad genom skolhälosvården.

Pär kommer kanske att bli vaccinerad genom företagshälsovården.

Jag kommer INTE att vaccinera mig.

Jag tror inte på det.

Jag blir mer och mer övertygad om att media har trissat upp detta till orimliga proportioner.

Jag hittade en film hos Tant Grön som gav mig vatten på min kvarn (filmen visas nedanför inlägget).


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards