Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Olika sorters sorg

Av Ewa - 16 maj 2013 21:26

2 x 25 minuters promenad för att tejpa foten för sjätte (?) gången. Jag fick lyssna på Rix FM medan behandlingen pågick. Först en massa pinsamt usel reklam, sedan 3 låtar och så en massa pinsamt usel reklam igen. En av de 3 låtarna var "Halo" med Beyoncé. Jag klarar fortfarande inte av att höra den låten och lyssnar inte frivilligt på den, men jag behövde bara höra de 2 första takterna för att känna igen den och så kom alla minnen och saknaden av Tösen tillbaka. Det är 4 år sedan nu, men det känns längre. Det är en dryg vecka sedan Humlan dog och Mimmi har hjärtesorg verkar det som. Ett tecken är att när jag ska städa buren, så hoppar hon inte ut själv, jag får lyfta ut henne.


En annan sorts sorg är att jag har lyssnat färdigt på den sista boken om kriminalinspektör Gunnar Barbarotti


I morgon har jag inga måsten. Ingen terapi, ingen tejpning, ingen burstädning, ingen dårstädning, ingen väckarklocka. Jag ska sova så länge jag bara kan!


Jag läste på DN.se om en modell som visar upp H&M:s kläder på FB. Det som är så uppseendeväckande är att hon inte är Size Zero. När jag tittar på bilderna, så ser jag en vanlig kvinnokropp, en frisk och rund kvinnokropp och inte alls överviktig, men hon räknas till plus-modellerna. Vi har den värld som vi själva har skapat, men jag tycker det är tragiskt. Det är riktigt otäckt att en kvinna som ser ut som en människa och inte som en vandrande pinne väcker så mycket uppmärksamhet.


  



 
 
Ingen bild

Sophie

16 maj 2013 22:50

Beklagar Humlans bortgång. :-( Hon fick iaf ett väldigt bra marsvinsliv hos er! Och stackars lilla Mimmi som saknar sin kompis. :-( Tänk att de skaffar sig en bästis trots att det finns flera andra grisar i samma bur. Hoppas Mimmi blir gladare snart igen. Kram till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards