Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Idag är jag.....

Av Ewa - 16 maj 2011 14:28

........Elins övervakare!     Hon var ledsen sent igår ikväll och grubblade över skolan som hon så ofta gör. Då slängde jag in frågan som jag har i mitt inlägg om konsten att inte älta: kan du, i detta nu, påverka situationen? Hon svarade att hon kunde det, men jag tolkade svaret som att det innebar en för stor insats från hennes sida för att det skulle kännas som ett alternativ. "Då ser du till att bita ihop och få det gjort!!" sa jag och jag sa det med 2 utropstecken därför att jag, som mamma, inte orkar med hur mycket självömkan som helst även om den är kopplad till hur hon mår. Sedan lade jag fram 3 alternativa handlingsplaner av vilka hon nappade på en efter litet funderande. Det innebär att hon pluggar hemma idag (uppsats och ev. geografi) i ett 2-timmarspass och ett 3-timmarspass med lunch emellan. Det skulle egentligen ha varit 2 stycken 3-timmarspass, men ingen av oss orkade gå upp klockan 9......     I skrivandets stund är vi inne på första timmen av det andra passet som slutar 17.00 Elin får ta en kort bensträckare eller något att dricka, men mobilen är avstängd och jag övervakar. Det har gått bra hittills och hon verkar uppskatta de strama tyglarna och kommer nog att bli färdig med uppsatsen om terrorism (Bader-Meinfhof) idag. Jag gav henne idén om de tyska terroristerna för att hon inte skulle skriva om den alltför akutelle bin Laden. En synpunkt här och svara på en fråga där. Ännu en sida av mamma-rollen.


Pär är i Hedenlunda på konferens och kommer hem i morgon. Jag hade tänkt promenera, men de blåsvarta molnen susar fram och tillbaka hela tiden och ger alltihop ett ostadigt intryck och dessutom måste jag övervaka min snorpa, så det blir bara hantelövningar senare.    


Förra gången jag beställde hem mediciner via internet, så trodde jag att jag hade löst gåtan med varför jag aldrig fått leveransen direkt i brevlådan. Det fanns plötsligt en möjlighet att markera om jag ville ha det som brevleverans eller som paket. Jag valde brevleverans och 2 dagar senare hade jag 3 askar Cymbalta i min brevlåda. Heureka! Där fanns gåtans lösning!! I onsdax beställde jag en enda förpackning av min nässpray Nasonex, men alternativet brevleverans fanns inte tillgängligt. Whaaaaat?!  *sagt med minionens gnälliga stämma*  Idag fick jag ett sms om att nässprayen finns att hämta i Salem. Ska jag behöva gå hela vägen dit för att hämta ut en förpackning med nässpray??!! Vad håller Apoteket på med??!! Jag blir så trött......    


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards