Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Belöningsdag

Av Ewa - 16 maj 2008 16:36

Elin har klarat av ännu en skolvecka med bravur, men det var på håret. I morse var hon hängig på ungefär samma sätt som när hon ofta var hemma från skolan; kallsvettades, mådde små-illa och "Är det säkert att jag inte har feber?". Jag peppade inte henne den här gången utan BEORDRADE henne att gå för annars skulle hennes belöning frysa inne. Hon kom iväg ("Jag mådde bra när jag väl kom ut.") och när hon kom hem kunde hon meddela att hon fått VG på matteprovet vilket är en KLAR förbättring. Dessutom låg hennes belöning i brevlådan: den senaste säsongen av "Las Vegas". Jag är stolt över henne! Idag lyckades hon ta sig över den lilla tröskeln som brukar dyka upp som ett illasinnat bakslag efter att man har lyckats ta sig över den STORA TRÖSKELN.


Själv har jag sovit i soffan tillsammans med Heffaklumpen och så har jag börjat på en ny bok som verkar vara mycket bra: "Odd Thomas" av Dean Koontz. "Odd" är både hans förnamn och en syftning på att han är underlig eller annorlunda ('odd' på engelska). Det är gott om den sortens underfundiga humor som jag älskar.


I kväll ska Elin på tjej-middag hemma hos en tjej i klassen, så Pär och jag får äta middag själva (Pär diskar) och roa oss själva så gott det går, men det är sällan några problem.


Tösen fortsätter sin ofrivilliga (?) förvandling till en skinny-gris, men i övrigt mår hon bra och hon äter som vanligt. Hon är harigare än innan garage-vistelsen och det får väl ta sin tid. Däremot har Lillan en knöl i sidan liknande den som Tösen hade och som sedan sprack, men jag känner mig inte orolig.


Fridens.

 
 
Frump

Frump

16 maj 2008 18:41

Helt rätt, du ska vara stolt och gärna skryta om dottern också. (Vet hur det är att ha ångest.) Hon är duktig, din dotter!

Roa er nu riktigt gott i kväll. Stor kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

17 maj 2008 14:18

Jätte bra gjort Elin!
Och bra gjort av dig också, det är inte lätt!

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards