Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Städning och konsert

Av Ewa - 24 oktober 2009 15:34

Idag har vi städat. Det innebar sanering av köksgolvet. Köksgolvet behövde inte skuras lika ofta inna vi fick marsvin. Konstigt. Flört  Burskåpet, vitrinskåpet och spisen drogs fram och sedan attackerade Pär lorten och segrade. Marsvinen tycker inte om när buren är framdragen och vi rör oss på båda sidor av den; de känner sig osyddade, tror jag. Lite läskigt, men ännu läskigare var nog stor-mattes dvs. min sing-along till MP3:n. Skäms Konsert-bruttan Elin har mest farit runt på ett oorganiserat och okoncentrerat vis och samtidigt sms:at med konsert-kompisen. Ett nästan oavbrutet dunkande av Muse från hennes rum. Snart ska vi beställa pizza och kebab för en tidig middag (skippade lunchen) hemma hos oss innan Elin + kompis ger sig iväg mot Hovet och Muse. Vi betalar pizzan och kompisen pappa hämtar de efter konserten.


Jag blev överdrivet trött efter att ha städat non-stop i 3 timmar och där tröttheten tränger sig in åker tålamodet ut. Jag förstår att Elin är på gränsen till manisk för jag minns hur det är att gå på konsert med Världens Bästa Band (det finns möjlighet att fylla i valfritt namn), men nu orkar inte JAG mer. Gammal och trötter.... Flört


Jag har ställt tillbaka alla klockor 1 timme för som tur var stod det att läsa i DN att idag tar sommartiden slut. Personligen har jag missat det fullständigt. Tungan ute Helgen blir 1 timme längre. Jag får SOVA 1 TIMME LÄNGRE I NATT!


På tal om konserter, så gick jag på gick på MIN första konsert när jag var 22 år och hade flyttat ned till Stockholms-området. De här konserterna har jag varit på (som jag kommer ihåg just nu):


INXS i Konserthuset: min första konsert och det var inte lyckat; Konserthuset var för litet för den sortens musik och det pep i mina öron i flera dagar efteråt.

Cock Robin i Konserthuset.

Lisa Stansfield i Konserthuset.

Level 42 på Hovet.

Level 42 IGEN på Konserthuset.

Eurythmics i Globen: urusla platser höööööööögt upp.

Simply Red på Hovet.

The Blow Monkeys på Göta Lejon.

Tomas Ledin och Rocktåget ute vid Sjöhistoriska och då var väl Niklas Strömstedt och Lena Ph med oxå.

Robert Broberg både i Konserthuset, i Globen och på Gröna Lunds teater.

ABBA - faktiskt! På Barnens Dag i Kiruna i början 70-talet.


Fridens.



 
 
Pär

Pär

24 oktober 2009 17:48

DE eller DEM, inte så lätt.... men här är några tips:
http://www.studentlitteratur.se/o.o.i.s/5017

Jag får väl också göra en konsertlista. Den stora frågan är fortfarande vilka vi såg tillsamman med din lillasyster på konserthuset hösten 90 eller möjligen våren 91....

http://sundback.dyndns.org

 
T igen

T igen

24 oktober 2009 20:43

Tack för att du påminde om klockan!

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Tina igen

Tina igen

24 oktober 2009 20:44

Vad härligt att läsa din konsertlista. :) Kanske får skriva min i bloggen? :)

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
margus

margus

24 oktober 2009 22:27

Vi har också städat idag... Fågelhuset, 3 tim. Man blir matt, ja. Du är ju också en konsertbrutta, inte bara dotera. Själv har jag aldrig varit på konsert. Var på väg en gång med Rolling Stones, men skippade det.
Avnjuter för min del helst musiken inspelad på lagom volym.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Truddelutt

Truddelutt

25 oktober 2009 18:42

Hej! Kikar in för jag lästa hos T att du skrev vilka konserter du varit på. Kul att läsa vilka konserter du varit på. Gillar själv att gå på konserter nämligen så jag snor nog idén till min blogg om det är ok?
När såg du Eurythmics i Globen? Jag såg dem... *tänker* ...kan det ha varit 89 eller 90 i Globen.

ha det gott!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 oktober 2009 22:25

Jag har bara varit på ett fåtal konserter på 70-80 talet.
Mina söner föredrar flerdagars rockkonserter/festivaler, så de tar igen vad föräldrarna har missat.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards