Alla inlägg den 26 december 2012

Av Ewa - 26 december 2012 21:22

.......90% av utifrån tillförda nitriter kommer från grönsaker? Alla skriker om att bacon är så himla farligt, men t.ex ruccolasallad och rödbetor är riktiga nitritbovar. Mellan 70 och 90% av all nitrit kommer från vår egen saliv. Till saken hör att det finns massor av forskning som visar att nitrit inte är ohäslosamt. Det här står att läsa i senaste numret av LCHF-magasinet, men precis som alla anhängare av någonting, så blir det lätt en fanatisk klang över det hela. Bo Zakrisson skriver att nitrit inte bara är ofarligt utan bra för hälsan. Kväveoxid, NO (nitric oxide) har tydligen en kärlvidgande effekt som leder till sänkt blodtryck och minskar risken för hjärt-kärlhändelse. Njaaa......måttlighet är väl ändå det bästa, tycker jag.


Fridens.     

Av Ewa - 26 december 2012 15:19

Pär och jag promenerade min vanligaste runda. Det brukar ta 70-75 minuter men idag tog det hela 90 minuter, så vi ruschade inte direkt. Det var skönt att komma ut även om det regnade hela tiden. Ja, det regnar och är hur trist som helst! Snön rasar i sjok från träd och ledningar och asfalten kommer fram. Det var ett ögonblick när en fågel kvittrade som jag fick värsta vårvinterkänslan ā la sen februari.


Pär är hos sina föräldrar och äter mat igen. Elin är dårförkyld och förbrukar näsdukar i ett rasande tempo. Jag har huvudvärk och känner mig överraskande mörbultad efter promenaden.


Har ni sett "Solsidan"? Elin har sett den och fick boxen i julklapp. Den är riktigt bra och rolig! Samma höga kvalitét som t.ex "Cleo". Jag har varit tveksam till den eftersom den är skriven av bl.a Felix Herngren som även har en av huvudrollerna, men han har blivit vuxen nu och skämten med honom.


Fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards