Alla inlägg den 14 december 2012

Av Ewa - 14 december 2012 20:42

Jag tog min Stilnoct 20 över 22 igår och var i säng och i sömn före midnatt vilket gjorde att jag orkade stiga upp halv 10 idag för att promenera min vanligaste runda. Det snöade slätt, men sedan sprack molntäcket upp och solen kom fram. Hakan och näsan är alltid utsatta, men det hjälpte mycket att dra upp huvan över mössan. Som en tehuva. Det var ganska tungt, men jag fick en dryg timme för mig själv. Jag föredrar att promenera till musik, men idag drog jag ned volymen till riktigt lågt, så att jag knappt hörde vilken låt som spelades och det var skönt.






Idag fick soffan byta kläder. Det tog ungefär 1 timme från början till slut, men jag hade inget högre tempo. Det var skönt att göra något fysiskt även om det var en ryggdödare.....  En soffklädsel som består av ett överdrag för själva soffan, 5 överdrag till sittdynorna och 5 olika överdrag till ryggdynorna blir en väldans massa tyg och det är inget tunt tyg heller, så jag är fascinerad av hur de har lyckats få in allt det i den lilla kartongen som ligger på mattan.



För att jämföra vek jag ihop den röda soffklädseln så noga det gick och ni ser tygmassorna bredvid kartongen.



När jag hade klätt på soffan de nya kläderna och passat på att dammsuga längst in i hörnet vid golvlampan, så kände jag mig nöjd. Rummet blir annorlunda med det gråa och varje gång jag kommer in i vardagsrummet, så hajar jag till: "Ja, just det - soffan har fått nya kläder!". Jag gillar det!



Den här veckan, från förra torsdagen räknat, har inte varit bra vad gäller kosten. Voj, voj. Det är, som jag ofta skriver, fruktansvärt tufft för mig att fokusera på att äta som jag ska när tillvaron omkring mig rasar samman, när jag inte orkar mer än att ta mig igenom en dag i taget. Det blir mycket youghurt och kokt ägg numera eftersom jag har en knut i magen som gör att jag nästan mår illa av lagad mat. Precis som förra hösten. Inte världens bästa bränsle, men det är i alla fall bättre än chips som jag dessvärre har ätit med desto större aptit.


Har ni blivit besvikna på era barn någon gång? Jag har aldrig riktigt förstått av vilken anledning mitt barn skulle kunna göra mig besviken, men det finns en första gång för allt. När jag kom hem från promenaden pratade Elin i telefon med Skitstöveln. Det var hon som hade ringt upp och det var hon som insisterade på att de skulle träffas. "Du vet vad jag tycker om det" sa jag och efter det pratade jag inte med henne på hela eftermiddagen. Jag sa, indirekt, att jag inte ens ville äta lunch med henne som jag alltid annars gör. Var det en överdriven reaktion? Jag tycker inte det. Hon träffar honom just nu. Jag vet inte hur de löser det rent praktiskt för han får inte komma över vår tröskel och hon är lika ovälkommen hos honom.


Halv-fridens.      

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards