Alla inlägg den 13 december 2012

Av Ewa - 13 december 2012 16:08

Natten till igår kom jag i säng ca kvart över 1. Jag steg upp halv 11, duschade och donade i 1 timme innan jag tog plats i soffhörnet för att läsa. En dryg halv timme senare var jag så trött att ögonen gick i kors och jag somnade sittande och blev väckt av Elin när klockan var halv 14! Hon själv hade sovit till 13. Inatt läste jag till kvart i 2 och steg sedan upp halv 10 för att jag ville promenera, men hela kroppen protesterade och det var tungt bara att hasa genom lägenheten. Jag lade mig i soffan och sov i en dryg timme. Det är väl ingen idé att stiga upp före lunch när jag ändå inte kan hålla mig vaken?! Det har varit en sjujäkla dramatisk vecka som nu tar ut sin rätt. Nattsudderiet beror till en del att jag håller Elin sälle när hon inte vill vara ensam och det kommer en tid när jag kan rätta till dygnet igen. Jag ska göra ett nytt försök att komma ut i morgon för jag behöver det och så är det så rackarns fint med all snö på både marken och träden.


Vi var på IKEA igår. Pärs och min gemensamma julklapp i år är en ny soffklädsel och det bidde en grå. Jag var först negativ (har aldrig gillat grått mer än i håret), sedan tveksam, men sedan kunde jag se den framför mig tillsammans med den bruna fondväggen, de övriga vita väggarna och diverse färgklickar i form av kuddar. Medan vi fick hjälp med att beställa klädseln, så fick vi ännu en ny familjemedlem. I en stor skål låg flera mjukis-clowner som Elin drogs till som kompassnålen dras mot norr. Hon sög tag i en och släppte den inte ifrån sig. Vad göra? Nu bor han inne hos Elin. Han är ca 20 cm, heter Herman och i byxlinningen i ryggen, så sticker en liten mus upp sitt huvud.


En gång för länge sedan, när Elin var en liten blöjnisse, så var vi på IKEA när hon sög tag i en mjukis-papegoja i klara färger. Den gången började hon genast suga på den, så då var vi tvungna att köpa den. Kassörskan råkade ta i den.........fuktiga delen av papegojan när vi skulle betala och hon tyckte väl inte att det var fullt så charmigt.   Elin behövde inte suga på Herman eftersom vi hade spenderbyxorna på. Igår blev det även några underlakan, påslakan, ett doftljus (till Elin), en kastrull och stora förvaringslådor som vi kan ha under vår säng. Jag gillar att köpa förvaringsprylar för det för med sig ordning & reda. Jag har ingenting som ligger och dräller under min sänghalva, men det finns andra grejjer jag kommer att förvara i min låda. Under Pärs säng ligger det mjukisdjur, en tropikhjälm (ja, du läste rätt!), en stor bag, en gammaldax muskelbyggarpryl och ett par strumpor. Jag kanske ska skriva att det låg under hans sänghalva för nu ligger de i Pärs låda. 


Fridens.    






Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards