Alla inlägg den 22 december 2012

Av Ewa - 22 december 2012 20:52

Klockan var 10 när jag steg upp och startade dagens första tvättmaskin. Pär hade varit uppe i ett par timmar och satt i köket. Han frågade om jag ville ha risgrynsgröt eller smaka julskinkan. Uäck! Magen är fortfarande inte i form. Jag lade mig igen. Efter ett bra tag somnade jag till hälften och vaknade igen halv 13. Trött. Sliten. Ångest. Jag undrar ibland om jag äter Lyrica i onödan. Det är meningen att jag ska ta dem på morgonen och på kvällen. Idag tog jag dem inte förrän vid halv 14 när jag åt lunch vilket kan förklara förmiddagsångesten  och för någon vecka sedan glömde jag att ta kvällsdosen (som jag tar när vi äter middag) vilket ledde till att jag fick ta en Oxascand senare (jag kom underfund med sambandet dagen efter). Så svaret på min fundring är att Lyrican knappast är onödig.


Jag har inte orkat prata idag och har hållit mig undan allt sällskap. Det lättade inte förrän vid middagen. Pär och Elin kommer nog att åka till Öland över nyår. Jag hoppas det för jag behöver vara ensam. Stugsittaretarmen suger rejält! Nackdelen är att jag blir ensam med 6 marsvin och 1 kanin vilket jag inte har riktig ork till, men orken kanske kommer tillbaka om jag får vara ensam 2-bening.


Nu har jag bestämt mig: jag gillar inte CDON. Jag gillar inte deras sida som jag upplever som rörig och jag gillar inte deras söksystem och de har usla returvillkor. Det jag tycker är sämst är att det inte syns om varan finns i lager eller ej. Sent i onsdags beställde jag några CD med Maroon 5. En av dem kom redan idag (posten jobbar extra den här lördagen före jul) och på fakturan står att läsa att de övriga är restnoterade. När jag kollar på deras sida, så står det 1-3 leveransdagar för den som kom idag och 1-4 leveransdagar för de restnoterade. Vad är skillnaden? Det finns möjlighet att direktbetala via banken, men av just den här anledningen utnyttjar jag inte den för det känns surt att ligga ute med pengar och inte veta när beställningen kan tänkas komma.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards