Alla inlägg den 10 december 2012

Av Ewa - 10 december 2012 20:33

Jag höll Elin sällskap igår kväll efter ett mindre bakslag/härdsmälta/efterskalv och kom inte i säng förrän efter 1. Jag vet inte när hon lade sig. Somnade framåt 2. Ett svagt minne av att Pär kom in och sa hejdå när han åkte till arbetet. Vaknade av Pärs sms om att han kommit fram ordentligt plus att han bad mig att kolla om hans privata mobil låg kvar hemma vilket fick mig att stiga upp (mobilen låg i köket) och jag lyckades inte somna om på en gång. Klockan 9 ringde de från Mottagningen för Unga Vuxna i Södertälje angående Elins samtalskontakt och hon kommer att få en i början av januari. Hon skulle kunna få en tidigare, men i så fall blir det att byta i januari och det känns inte som ett bra alternativ. Samtalet tog 8 minuter och efter det lade jag mig igen, men kunde inte somna om. Och så kom traktorn för att ploga gården vilket inte underlättade det hela. Jag låg kvar där jag låg, hade ingen ork eller lust att stiga upp. Jag måste ha somnat för nästa gång jag kollade klockan var den 12. Hoppsan!


Det har blivit en vana att styrketräna på måndagar och det gjorde jag idag med. Det är skönt. De 3 senaste gångerna har det varit tungt, en uppförsbacke, men idag kände jag att jag hade tagit mig upp för backen för orken hade ökat vilket innebär att jag kommer att öka på nästa pass.


Jag har haft svårt att äta idag. En knut i magen. En konstant underliggande oro för Elin som gör att jag känner mig sliten och håglös. Igår träffade hon 2 av Skitstövelns systrar som faktiskt går att umgås med, men när hon kom hem, så bokstavligen föll hon ihop i hallen och bara grät. Nu ikväll, så har hon träffat 1 av de systrarna igen och jag bävar för hur hon mår när hon kommer hem...... Elin har, gud ske lov, bestämt sig för att inte träffa Skitstöveln en sista gång. Jag är inte någon anhängare av fysiskt våld i någon form, men gud, vad jag skulle vilja klå upp honom!!!


Halv-fridens.    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards