Alla inlägg den 12 december 2012

Av Ewa - 12 december 2012 22:09

Skitstöveln har landat och befinner sig numera i Sverige. Känner ni hur det osar? Osar av bortförklaringar, ryggradslöshet, ynklighet, oförmåga att förstå att en annan människa är sårad, kränkt. Det luktar skit rent ut sagt. Kanske befinner sig just det här inlägget på en låg nivå, men det står jag för.


Elin har inte träffat honom. De har talat ut på telefon. Hon säger att hon inte längre känner igen honom, att han har förändrats sedan han åkte till Irak, men även hon har förändrats. Hon har gått igenom mycket, men framför allt har hon blivit av med de rosa brillorna och kan äntligen se klart.


Skitstöveln tycker att jag är en rasist som aldrig har tyckt om honom. Anledningarna till att jag fick dåliga vibbar från början hade inte det minsta att göra med att han kom från Irak eller att han är muslim. Det hade att göra med att jag genast insåg att han var en slemmig typ, en dålig människa och jag fick det bekräftat när jag såg hur han behandlade Elin.


  

Av Ewa - 12 december 2012 21:58

"En sund själ i en sund kropp" känner väl alla igen. Jag tror på det, men i morse vaknade jag med det talesättet i huv'et och det upprepades många gånger. Om och om igen. Till slut började jag ifrågasätta det. Jag blev irriterad. Av erfarenhet vet jag att jag mår bättre när jag motionerar regelbundet och har koll på vad jag stoppar i mig, men när jag hade funderat på uttrycket och betonat orden på olika sätt, så lyckades jag vrida till det så att om man har en sund kropp, så får man automatiskt en sund själ och av den anledningen borde man inte bli deprimerad och inte behöva vare sig medicin eller terapi. "Vad är det för en idiot som har kommit på det där?!" Så kan man oxå börja dagen.    


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards