Alla inlägg den 20 december 2012

Av Ewa - 20 december 2012 21:22

Jag hade planerat att promenera idag. Jag steg upp halv 10 och vädret var det inget fel på. Sedan fick jag ont i magen. Medan jag satt på toaletten, så kände jag att "Åh, nej - jag kommer att må illa, jag kommer att må illa! Jag vill inte kräkas!!". Jag försökte andas lugnt för att illamåendet skulle ge vika. Sedan blev jag toksvettig över hela kroppen, kallsvettig och som pricken över i blev jag matt och kände att en svimning var på gång. Vad är detta? Jag satt där ganska länge, dubbelvikt för att blodet skulle återvända till huvudet. Behöver jag skriva att det inte blev någon promenad? Jag vinglade tillbaka till sovrummet och lade mig i sängen. Sov till 12. Jag har ont nedåt höger sida av magen och inbillar mig att en blindtamsinflammation är på g. Kanske är det bara en sträckning. Eller nå't i äggstocken. Det gör egentligen inte ont när jag trycker på magen och jag kan dra upp benet mot magen utan att det smärtar. Jag mår egentligen inte bra och har inte gjort det på många dagar. Det är svårt med lagad mat, men jag börjar tröttna på ägg och youghurt. Det enda jag har ätit idag är kyckling och youghurt. Inga egentliga hungerkänslor. Jag hoppas att jag orkar gå ut i morgon, det skulle vara så skönt med frisk luft!

  


Jag läser en himla bra bok nu, "Ingen ängel"! Det är den första fristående delen av 3 och utspelar sig under tidigt 1900-tal. Mycket bra översättning. Den är helt rätt för mig nu och jag har precis beställt del 2 från AdLibris. I förrgår såg jag färdigt "Downton Abbey" igen och jag väntar otåligt på den tredje säsongen som släpps om en månad.

 Halv-fridens.     



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards