Alla inlägg den 9 december 2012

Av Ewa - 9 december 2012 21:22

För en tid sedan beställde jag en vinterjacka och plötsligt såg jag bara reklam för vinterjackor överallt. På min egen blog, i andras bloggar, på startsidan hos Bloggplatsen och hos Filmkritikerna. Det var annonser från postorderföretag som jag vanligen letar hos och ofta beställer ifrån. Eftersom det mänskliga psyket fungerar på det viset att det man själv letar efter eller saknar är det man tycker sig se över allt, så tänkte jag inte mer på det. Igår klickade jag runt i jakt på underkläder. Det finns en speciell BH som jag har beställt från Cellbes och när det gäller trosor, så är det Sloggi som gäller. Jag beställde bl.a underkläder från Ellos igår, men eftersom mina favorit-Sloggi alltid är slutsålda där, så letade jag på andra sidor t.ex Timarco. Senare på kvällen och även idag, så har jag hela tiden stött på annonser för underkläder i andras bloggar (jag har åter igen tagit bort reklamen i min egen blog), hos Filmkritikerna och på startsidan hos Bloggplatsen och när det gäller den sistnämnda sidan, så var det just Timarco med märket Sloggi och anledningen till att just det fick mig att reagera är att när jag gick in på deras sida igår, så var det minst ett år sedan sist. Tillfällighet? Skulle inte tro det! Hur ska jag kunna undkomma reklam som terroriserar? Hur mycket av det jag klickar runt på registreras och kollas och - framför allt- utnyttjas?


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards