Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Lyx-gnäll

Av Ewa - 29 oktober 2009 15:40

Tisdagens knatande i vanliga klack-kängor och storhandling samt gårdagens långpromenad har tröttat ut mig och idag visade sig bli en vilodag. Jag hade klockan på 9, men stängde av den vid 8 när jag var på toaletten och sedan sov jag till halv 11. Trött i  H E L A  kroppen. Jag har bara spelat dataspel, ätit lunch i sällskap av dr House och tagit en långdusch med ansiktsmask, inpackning, kroppsskrubb och insmörjning. Vad det är skönt att vara ordentligt kortklippt! Cool


Jag har inga pengar och då menar jag inte att vi är konkursmässiga eftersom vi kan betala våra lägenhetslån, vi har välfyllda matförråd och vi har elektricitet. Nä, när jag säger att jag inte har pengar, så menar jag att jag inte har pengar att köpa böcker, choklad eller läsk för. De få hundralappar jag har kvar i nuläget är öronmärkta för ett läkarbesök i nästa vecka och för en SL-remsa. Det är helt enkelt inge' kul! Jag vet är det är lyx-gnäll, men man måste få lyx-gnälla ibland oxå. Om jag kommer iväg till SATS i morgon (jag hostar en hel del idag igen....), så är det en nackdel att inte ha pengar av den anledningen att det inte känns bra att åka hemifrån med endast en tjuga och lite växel i plånboken och vetskapen om att kontot är tomt. Vet ni vad det allra värsta är? Jo, den Fazer blå-kaka som ligger i kylen är gammal och smakar konstigt. Desperat som jag är när chokladbegäret sätter in, så kommer jag att ta min tjuga + växel för att investera i en färsk chokladkaka. Vilken ynklig figur jag är...... Skäms


Fridens.


PS: Om jag kommer iväg till SATS, så har jag inte råd att köpa min vanliga efter-träning-banan + drickyoughurt! Då får jag väl stanna hemma då. Flört

 
 
Linn

Linn

29 oktober 2009 16:01

Jättefin blogg! Ska följa den : )

http://www.lliinnsaan.bloggplatsen.se

 
Pär

Pär

29 oktober 2009 18:21

Jag får väl ta av mina fickpengar och bjuda dig på en banan då. Det där låter ju för jämmerligt...

http://sundback.dyndns.org

 
Marianne

Marianne

30 oktober 2009 11:22

Man måste få gnälla lite ibland och någon ynklig figur blir man inte av att prioritera det man själv njuter av. Men varför inte satsa slantarna på en lott? Våga och vinn. Lycka till
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards