Alla inlägg den 22 november 2007

Av Ewa - 22 november 2007 17:53

Elin bytte frisersalong mycket beroende på att jag inte tyckte att den förra frisören inte klippte igenom hennes hår ordentligt. Hon har fått samma tjocka hårkvalité som jag har och då räcker det inte med att bara nafsa med saxen ute i topparna. Det hände oxå att det var olika långt på sidorna och sånt är trist, tycker jag. Idag, däremot, följde jag med henne till en annan salong och hon blev klippt av en kille/man/gubbe (han var i min ålder) som gjorde ett jätte-bra jobb och som dessutom var himla mysig och rolig. Jag satt naturligtvis och tjuvlyssnade medan han klippte henne och det framgick att han har en dotter i nian och en i sjuan, så han visste hur den sorten ska tas. Det här var första gången som hon faktiskt såg fram emot att gå till frisören och hittills har det varit långt mellan besöken; hon hade inte klippt håret sedan maj månad. Jag blev lite förvånad över att höra att hennes toppar, trots allt, inte var särskilt slitna. Han klippte av en rejäl bit, 7-8 cm och hennes hår fick ett riktigt lyft - hon blev jättefin och verkar själv vara nöjd även om hon måste vänja sig lite. Efteråt frågade jag henne om hon själv tyckte att det hade känts att han klippte igenom håret på ett annat sätt och hon höll faktiskt med. Kanske blir det samma frisör nästa gång och kanske blir det redan om ett par månader.


Medan jag väntade på Elin, så tittade jag i (gamla, alltid gamla) frisyr-tidningar och jag blev så sugen på att teckna frisyrer! Jag hade en så'n period när jag var i tonåren och Lajla har faktiskt några av dem hängande hemma hos sig.


Nu ska jag försöka bestämma mig för om jag orkar åka hela vägen till SATS i morgon eller inte. Jag är hemskt sugen på att tröst-shoppa något litet efteråt, men jag vet inte vad och jag har inga pengar. Det är så himla sooorgligt...... ;-)


Adjö.


PS! Jag har anmält mig och fått anmälan bekräftad på samma skrivarkurs som blev inställd i september, men nu i början av februari i stället. Jiihaa!

Av Ewa - 22 november 2007 13:02

Vecka 8, dag 4

Det planerade: frukost, promenad + köpa äpplen + hämta paket, dusch, lunch, följa med Elin till frissan.

Det som blev gjort: frukost, tupplur, dusch. Snart ska jag äta lunch och vid 15-tiden går vi till frissan. Redan igår kväll visste jag att jag skulle komma att känna mig stressad av planerna. Sedan jag blev sjukskriven har mitt tempo sjunkit till endast styrfart och min stress-tröskel blir lägre och lägre. Jag tänker tillbaka på hur jag gnodde omkring under två veckors tid utan att må dåligt av det (i förra månaden), men att jag sedan hann ikapp mig själv och blev sjukligt trött. Eftersom jag redan har missat en massa träning och annat skoj, så sa jag "Stopp!" till mig själv så fort stress-tankarna dök upp i huvudet igår kväll. Jag måste strunta i om jag tycker att min stress-tröskel är ynkligt låg eller om andra tycker det. Jag vill i första hand må bra och jag vill ORKA. Därför blev det ingen promenad utan en tupplur.


På återläsande.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards