Alla inlägg den 13 november 2007

Av Ewa - 13 november 2007 15:53

Vecka 7, dag 2

När jag förhandlar med mig själv kan det låta så här (jag hade tänkt promenera, men det var nästan snöstorm):

" Du behöver ju inte vara ute i 90 minuter varje gång, huvudsaken är att du kommer ut!"

"Det är klart....jag kan ju korta av promenaden..."

"Det är bra - gör så!"

"Jag måste in på Konsum oxå och jag vet inte vilken väg jag ska välja...."

"Men snälla du...!"

"Just idag orkar jag inte släpa hem mjölk och frukt."

"Gå bara till Konsum då och sedan hem igen. Då kommer du ut åtminstone."

"Ja! Det skulle kunna funka och det låter inte så krävande. Så gör jag!"

Nöjd med mig själv över att ha fattat ett beslut lade jag mig tillrätta i soffan och somnade. Det verkar som om jag både vann och förlorade.


Elin har varit hemma idag igen med halsont. Den här gången missade hon inga lektioner eftersom det var en aktivitetsdag/friluftsdag och hon skulle ha klättrat på väggar (bokstavligt dvs klätter-vägg). Vi sparade oxå 120 kr som avgiften + skohyra skulle ha kostat.


Det har snööööat nästan hela dagen! Visserligen fastnar det inte på asfalt eller bilvägar, men jag är nöjd ändå!


Jag tränar gosning med Lotta, vårt motsträvigaste och fränaste marsvin. Hon gillar inte riktigt när vi håller i henne och har inget tålamod med känslopjunk. När jag släpper ut dem på morgnarna, så brukar jag hålla henne på samma sätt som jag håller Tösen dvs hon får sitta på min vänstra axel med min vänstra arm som stöd under rumpan med jag stryker henne över ryggen med höger hand. Hon tycker faktiskt om det lite grann, men hon har ingen lust att vara kvar mer än en minut om ens det. Sedan börjar hon se sig omkring, röra på tassarna och om jag inte har fattat vinken vid det laget så nafsar hon. Jag gillar henne! Det är ju så att vi har dessa gulle-grisar bl.a för att gosa med och inte enbart för det stora nöjet att ge dem mat och att städa deras bur (vilket jag gjorde idag). Tänk om hon tycker att jag behandlar henne kränkande...... :-(


Nu har ekorren och fåglarna snappat upp att restauran Flax har öppet igen och hackspetten har åkt karusell på nötpåsen som den brukar göra.


Idag köpte Pär en ny duschstång - jiihaaa!


Jag är fortfarande ganska tjock i halsen och näsan är täppt, men jag vet inte om jag egentligen känner mig speciellt förkyld. I morgon måste jag i alla fall iväg hemifrån för jag ska lämna prover inför besöket hos sköldkörtel-läkaren om en vecka och jag ska shoppa lite oxå.


Visste ni att ett ägg innehåller alla vitaminer och mineraler som vi dagligen behöver utom c-vitamin. Jag brukar dricka apelsinjuice efteråt. Rena, rama vitamin-pillret!


Avvikelse: okänt antal havrekakor senare ikväll.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards