Alla inlägg den 20 november 2007

Av Ewa - 20 november 2007 18:45

Det är den här sortens väder som har gett november månad så dåligt rykte.

Det är så TRIST!


Illamåendet gick över och det gjorde även svajigheten och det som är kvar är spänningsvärk i nacken och huvudet. Det blev Pär och jag som veckohandlade och det gick smidigt; litet folk. Jag hittade en almanacka för 2008 som ska hänga i köket och som har bra skrivutrymme och det är enbart foton av hundvalpar. Hur skulle jag kunna motstå det? En av bilderna är på Berner Sennen-valpar som är min senaste favorit. När vi kom hem var jag tvungen att lägga mig och vila medan Pär plockade undan varorna.


Vid motorvägen, i höjd med Botkyrka kyrka, så står det flera röda kors på ett fält tillsammans med en skylt: "Korståg mot trafikdöden - bättre vägar räddar liv". Det stämmer väl till en del, men den främsta orsaken till trafikdöd är och kommer att förbli de som sitter bakom rattarna. Det är enklare och bekvämare att skylla på dåligt underhåll av vägarna än att ta personligt ansvar för hur man kör. Jag tycker att så länge som bilister blir lika förvånade varje år över att det kommer snö så här års, så är det ynkligt att skylla på dåligt väglag. När jag är som mest bitter, så tycker jag nog att det är det naturliga urvalet.


Sköldkörtel-läkaren ringde angående återbudet och alla värden är precis som de ska vara, så i februari ska han få en ny chans att ta stryptag på mig.

Nästa ÅR, alltså.....  Hej, vad tiden går!


Idag tog jag bara fem droppar, så det blir förhoppningsvis bättre i morgon.


Adjö.










Av Ewa - 20 november 2007 10:37

Vecka 8, dag 2

I natt har jag haft sura uppstötningar och hostat. Framåt morgonkvisten frös och svettades jag omvartannat. Jag mådde illa oxå. Jag kan inte komma på någon annan rimlig anledning till det här än att jag tog för många Theralen-droppar igår (8 i stället för 6). Jag är trött och känner mig svajig på samma sätt som efter en överdosering, men två droppar mer har inte sänkt mig förut. Det känns lite bättre efter att ha ätit och druckit lite, men det är fortfarande obehagligt. Vi ska veckohandla på Coop idag, men Elin och Pär får nog åka själva. I morgon har jag tid hos sköldkörtel-läkaren klockan 10.20 Han huserar på Sophiahemmet och det innebär att jag måste gå hemifrån klockan 9. Om jag fortfarande mår dåligt, så kommer det att vara för sent att lämna återbud då och jag kommer att få betala 260 kr i alla fall. För säkerhets skull har jag redan lämnat återbud. Besöket går endast ut på att han känner på sköldkörteln och konstaterar att värdena är bra. Stryp-greppet kan han ta nästa gång och värdena kan vi ta per telefon.


Nu ska jag vingla in i duschen.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards