Alla inlägg den 29 november 2007

Av Ewa - 29 november 2007 21:04

Pär fick plötsligt kalla fötter inför ett inköp av den prisklassen som en tvätt-maskin innebär, så nu har han dragit fram maskinen och skruvat loss baksidan för att ställa diagnos. Kanske är det bara en drivrem som behöver bytas och det anser han att han klarar..... Arbete på egen hand BRUKAR leda till någon form av blodvite, så jag ska nog plocka fram plåsterna.


Adjö.

Av Ewa - 29 november 2007 19:45

I morgon åker vi till Coop och spanar in en Cylinda. I priset ingår hemkörning, installation och bortforsling av den gamla maskinen. Om jag känner oss rätt, så slår vi förmodligen till direkt!


Adjö.

Av Ewa - 29 november 2007 16:43

Tvätt-maskinen, min älskade tro-tjänare har lagt av. Den tvättar och sköljer men orkar inte centrifugera längre. Den lurade mig genom att LÅTA som om den centrifugerade, men tvätten var dy-blöt. Vi reparerade den för ca 2,5 år sedan och det var en nöd-reparation som de sa skulle hålla ett par år. Ungefär ett år senare lade tork-tumlaren av och blev reparerad, men det är en annan historia. När tvätt-maskinen lade av första gången, endast 6 år efter inköp, så fick jag boka tvätt-tid hos vår snälla granne medan jag tumlade här hemma. Pär passade på att åka till Brasilien i en vecka för att jobba.... (Jag är naturligtvis inte arg på honom för det. Det är bara så typiskt hur dj-ligheterna gaddar ihop sig.) Skrutt samma: reparation är inget alternativ denna gång, så vi ska jämföra priser och införskaffa en ny tvätt-slav. Jag måste erkänna att det är liiiiite kuligt med nya och stora hushålls-mojänger. Fabrikatet på vår nuvarande är Bosch och det tänker vi inte köpa en gång till. Har ni några förslag? Vi lutar åt Cylinda.


På återläsande.



Av Ewa - 29 november 2007 13:29

Av någon anledning syns det inte om någon röstat på "Skjut upp"-alternativen i min omröstning. Elin har prov-röstat på båda, men det blev inte registrerat. Är det någon som upplevt samma eller liknande problem?

Av Ewa - 29 november 2007 08:11

Vecka 9, dag 4

Träning: det blir int' nå' ida'! Regnet öser ner och det är tråååk-väder igen.


Elin gick precis till skolan och jag ska duscha och sedan göra en kanna te.


På återläsande.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards