Alla inlägg den 27 november 2007

Av Ewa - 27 november 2007 20:11

Vad är vanligt hyfs när man bloggar?


Det är ju underförstått att man inte ger varandra öknamn eller kallar varandra för "Dj-a idiot!" osv.


Om man råkar ramla in på en blog som är ny, så är det väl alltid trevligt att man hälsar nykomlingen välkommen.


Om någon lämnar en kommentar i min blog, så kanske personen ifråga tycker om att få någon form av svar i sin egen blog eller bland kommentarerna.


Personligen tycker jag att det är en aning egotrippat att tigga om kommentarer. Jag, som läsare av en blog, kommenterar om det skrivna är av intresse eller om jag absolut måste protestera mot något.


Om man ständigt ber om fler kommentarer, så är det trevligt om man själv tar initiativ till en kommentar.


Det känns som om jag sticker ut hakan när jag skriver det här och det är mycket möjligt att jag är överkänslig eftersom jag tar illa vid mig. Allt bloggande och läsande av bloggar är ju 100% frivilligt och jag tycker nog, innerst inne, att det kan vara skönt att slippa regler någonstans. Men ändå....


Vad tycker ni?

Har jag gjort bort mig, trampat någon på tårna eller skaffat mig fiender med detta inlägg?

:-s


Adjö.


Av Ewa - 27 november 2007 18:57

Jag har haft en del mail-utväxling med min personlige tränare (pt) och det ger mig hopp igen! Han hade läst igenom mina svar på bl.a hälso-frågorna där min medicinering togs upp och han skriver att det påverkar både metabolismen och matlusten. Otroligt!! Jag har inte kunnat sätta ord på det här, men det är de här symptomen som jag har känt i kroppen och att det är därför som kroppen inte vill samarbeta med mig. Även om min Levaxin-läkare säger att medicineringen inte påverkar viktminskningen, så har jag aldrig trott på honom för det känns som det motsatta. Att all medicinering kan påverka min aptit var en ny synvinkel, men det låter definitivt inte orimligt. När jag träffade Den Otäcka Dietisten, så var den främsta anledningen just medicineringen, men den tog hon ÖVER HUVUD TAGET INTE UPP utan ångade på om att jag hade matvanor som var helt uppåt väggarna.  Nu ska jag betala medlemsavgiften och fortsätta notera vad jag äter för att ge pt:n en uppfattning och sedan får vi se! Det känns i alla fall inte lika tungt längre. :-)


Adjöken.

Av Ewa - 27 november 2007 09:07

Vecka 9, dag 2

Träning: dagens träning kommer att bestå av en promenad fram och tillbaka till tandläkaren när jag följer med Elin.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards