Alla inlägg den 16 november 2007

Av Ewa - 16 november 2007 16:33

Vecka 7, dag 5

Ingen träning idag heller. Det är så att jag ÄR förkyld nu och har slutat hålla på att bli det.


Jag sov i soffan i två timmar. Jag vaknade och tittade på klockan. "Oj, klockan är tolv!" Sedan stängde jag ögonen och nästa gång jag tittade upp var klockan 13.10 Hoppsan! I skrivandets stund har jag varit vaken i endast 3,5 timme, men är redan trött igen.


Elin kom hem från skolan och jag såg direkt på henne att något hade hänt. Återigen hade en kompis brutit en överenskommelse och eftersom Elin är dramatiskt lagd som alla tonåringar, så var allt bara så fruktansvärt, dj-a, asjobbigt. Hon hade krupit ned i sängen och var ledsen, men eftersom jag inte fick något annat svar än att det "inte var något", så sa jag att jag inte tänkte stå kvar och försöka dra det ur henne utan att hon kan komma till mig och prata om hon vill. Jag fortsatte med mitt och blev lite förvånad över att hon kom redan efter fem minuter. Senare rådde jag henne att förklara för kompisen varför hon hade blivit ledsen i hopp om att det inte upprepas och just den biten kan vara jätte-jobbig - det är sällan helt lätt att vara ärlig och rak - men att det är värt det. Säg som det är i stället för att tjura och sedan bara fortsätta tills det kanske händer igen. Jag är väldigt bra på att råda andra till att handla moraliskt och rätt, jag vet, men jag försöker att leva som jag lär.


Pär är uppe i sin "Sjunde teknik-pryl-himmel" sedan igår då han äntligen fick den nya mobilen som han beställde för flera veckor sedan. Även jag drog en suck av lättnad för det har varit ett makalöst tjat, gnällande och muttrande här hemma. Idag kom en klocka som är en premie för en tidnings-prenumeration, så nu har han två alldeles nya leksaker att trycka på och programmera ihop med diverse andra prylar - rena, rama julafton!


Pär och Elin har precis åkt för att införskaffa Elins helg-godis och för att köpa hem kebab (till mig) och pizza till dem. Sedan blir det en andra visning av den tredje pirat-filmen eftersom Pär inte var med i måndags. Efter det startar jag mitt "ätar-dygn", så idag har jag inga avvikelser att rapportera. HA!


Det var kul att teckna igår, men även om fantasin fanns med, så kändes det att det är länge sedan sist och resultatet blev definitivt inte förstklassigt. Jag tänker ändå visa den här i min blog.


Trevlig helg!



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards