Alla inlägg den 28 november 2007

Av Ewa - 28 november 2007 16:55

Vecka 9, dag 3

Träning: Promenad enligt program: 75 minuter varav 10 minuter i raskt tempo. Det var väldigt skönt! Några minusgrader, sol och endorfiner! Det kändes så pass mycket i benen efteråt att jag, för en gångs skull, stretchade ordentligt.


Igår följde jag med Elin till tandläkaren. Hon hade en sk. provisorisk fyllning som skulle ersättas av en permanent fyllning och så var det den absolut sista mjölktanden som skulle ut. Massor av bedövning (hon är som jag) och det tog bara 20 minuter! Även om det inte märktes så mycket, så gruvade hon sig mycket och tandläkaren fick flera gånger be henne att slappna av och att andas. Bedövningen satt i länge och hon kunde inte äta annat än youghurt resten av dagen. Hon har varit hemma idag av den anledningen att hon var mörbultad i käkarna och matt efter brist på mat och efter att alla spänningar hade släppt. Nu mår hon bättre och är på hugget igen.


Nåna har haft ont i magen ett par dagar och har fått kamomill-te i små omgångar och det är sååå gott! Hon och sambon Maggan (för sällskapets skull) har varit i karantän i övre buren i knappt två dygn och när de fick komma tillbaka till polarna, så blev det ett hallabalo utan motstycke! Eftersom jag inte förstår marsvinska, så vet jag inte om det var glädje-kutter eller förvirrat kutter pga att de inte kände igen varann. De kanske upplever det som att det kommer nya marsvin precis hela tiden! Jag städade burarna idag och de har faktiskt fått krypa i säng redan. Vi lurade dem genom att säga att det faktiskt är mörkt ute och då ÄR det läggdax. Jag ville ta undan de läbbiga handdukarna från golvet och dammsuga, så att jag blev färdig nå'n gång och att vi skulle få uppleva flera timmar av fullständig skräpfrihet. Jag drog dammsugaren fram och tillbaka i hallen oxå för det knastrade under mina tofflor när jag gick där. Den grusiga säsongen har inletts när det bara rasslar i dammsugar-röret.


Snart är november slut - det är inte klokt! Vissa veckor verkar bestå av enbart måndagar och fredagar och vissa månader består av enbart den första och den sista.


Adjöken!



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards