Alla inlägg den 17 november 2007

Av Ewa - 17 november 2007 13:22

Vecka 7, dag 6

En promenad på 60 minuter i slött tempo, men det var skönt att komma ut. Nu strålar solen och det är +9 grader och plus-graderna gillar jag INTE. Det är rena rama vårvädret och det är helt uppåt väggarna!


Jag var in på Konsum och fyllde på mitt lördags-godis-förråd som var skruttigt från början och som tog slut igår kväll. Sedan såg jag att blomster-affären hade amaryllisar med vita klockor - det är inte ofta jag hittar så'na! - så det kunde jag inte låta bli att köpa. Den har två stänglar, så det blir ju minst fyra klockor, förmodligen fler. Om ungefär en månad kommer jag att köpa hem hyacinter oxå och de doftar jul!


Pär och jag diskuterade julklappar och lyckades enas oxå, så nu är det bara inköpen kvar. Vi skickar Elins önskelista till farmor och farfar, sedan köper vi julklappar till Elin, hon köper varsin till oss och så brukar Pär och jag köpa något gemensamt till oss två. Förra året blev det små-mattor och i år lutar det åt nya handdukar. De senaste åren har vi firat tillsammans med vårt vanliga gäng, men vi köper inte julklappar åt varandra. Däremot brukar vi ge en korg med diverse godsaker till värdparet dvs farmor och farfar eftersom de står för all mat och allt tilltugg. Sedan jag började räknas som en av de vuxna (jag känner mig sällan vuxen), så tycker jag mindre och mindre om julen av den enkla och giriga anledningen att det är en sådan brist på julklappar till mig. Jag tycker om julklappar och presenter och jag vill ha julklappar och presenter och dessutom har jag namnsdag på självaste julafton och varför är det så fel att vilja ha julklappar och presenter bara för att man har blivit vuxen???!!! Generellt tycker jag att det är lika roligt att ge som att få, men det betyder inte att jag vill avstå från få-andet bara för att det är jul! Eftersom jag inte är intresserad av mat eller av att sitta och bara äta i flera timmar (hur trevligt det än kan vara) och eftersom jag är ateist och absolut inte kyrklig av mig, så blir det nästan ingenting kvar vad gäller

julfirande för min del och nu för tiden är det ju inte ens riktig vinter ens i december. Jag borde kompenseras för detta genom att få fler julklappar än alla andra! ELLER HUR?!


Eftersom jag sov ganska mycket på dag-tid igår, så var jag vaken sent i stället. Jag läste ut "Tryggare kan ingen vara" av Nicci French. Den var hyfsad, men det berodde mest på att jag ville läsa. Det är ingen bok som jag kommer att minnas eller vilja läsa om. Efter det satt jag uppe en stund till och började läsa "Den trettonde historien" av Diane Setterfield. Den är faktiskt inbunden eftersom det inte verkar som att en svensk pocket-upplaga är på gång och den här gången hade jag inte lust att vänta. Den verkar mycket lovande, men jag har ju haft fel förut. :-p


Adjö.







Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards