Alla inlägg den 18 november 2007

Av Ewa - 18 november 2007 21:17

Så lät det när jag åkte ned i raketfart och allt känns bara så TUNGT!

Det KAN vara reaktion på förkylningen.´

Det KAN vara trötthet.


Jag är LEDS på att vara fet.

Jag gruvar mig för vägningen i morgon just för att jag inte kan skylla en ökning på någon annan än MIG SJÄLV.

Snön är borta och det är så fruktansvärt grått och mörkt ute.

Min hjärtegris har en knöl som visserligen är oförändrad, men vetskapen om att den finns gnager.

Optimismen och kamplusten har smält undan lika fort som snön.

Jag vill bara sova, sova, sova samtidigt som jag inte vill gå och lägga mig för då blir det bara en ny dag som jag INTE vill ta itu med eller ORKAR ta itu med.


Hur kan det bli så här så PLÖTSLIGT?

Jag orkar inte med de här pendlingarna!


förbannadehelvetesdjävlaskit



Av Ewa - 18 november 2007 18:48

.......omröstning!

Av Ewa - 18 november 2007 15:44

Vecka 7, dag 7

Ingen träning idag heller och i morgon är det vägning.... Hu!


Vi åkte till Skärholmen C som har blivit så mycket större sedan de började bygga om och ändå är det nästan ett helt år kvar innan det är helt klart. De har byggt på med en våning och det är väl därför det är så stort. Pär köpte en ny vinterjacka, Elin fick vinterskor och underkläder och jag plockade ihop flera blockljus i olika färger och några korkunderlägg. Oftast så syns det redan utifrån vilken sorts butik det handlar om dvs. rimliga priser eller löjligt dyrt. Vi var på vippen att förlora hoppet om skor till Elin när vi hittade en liten affär som med snirklig stil förkunnade att den hette "Belle shoes". Liten och med ett magert utbud brukar betyda löjligt dyrt och snorkig personal (så'na här gånger är jag sprickfärdig av fördomar, men de är baserade på erfarenheter, så det så!). Det visade sig vara "Tag 3 betala för 2" på allt som fanns och Elins skor kostade bara 299 kr på rea OCH personalen var mycket trevlig och de får ett extra plus för att de hjälpte Elin direkt fast hon gick in själv (Pär och jag kom på efterkälken). Det finns butiks-personal som "inte ser" de som är under tjugo år.....


Klo-klippning och bad för alla mina små glädjeämnen. Elin fångar in en gris till Pär som klipper klorna och sedan lämnar över till Elin som borstar och badar och sedan till mig som torkar och gosar. :-) Det är samarbete det och grisarna har inte en chans mot oss fast de är fler till antalet! Efteråt fick de isbergssallad och gurka och det är ju aldrig fel.


Igår fick jag ett pyssel-ryck och lyckades få undan Elins skolfoton (dvs rama in det senaste och skicka ett till syrran), byta gardiner i sovrummet, rensa bland mina kläder och fördela de på "att slängas" och "att ge bort", vattna krukväxterna och skriva en lapp till Elins idrottslärare. Sedan åt vi paella till middag och medan jag diskade, så kände jag hur unken och ofräsch jag var, så när disken var ren, så var det dags att "diska" av mig. Vi hjälptes åt att byta lakan oxå. Det är en grej som jag har dille på: den dag jag byter lakan, så måste jag duscha för att inte sabba allt de fräscha. Helst av allt ska även pyjamasen vara nytvättad för då blir det så himla mysigt att krypa ned i sängen. Jag gjorde ingenting med håret igår dvs jag satte inte i vax eller fixade frisyren utan det fick bara lufttorka helt fritt. Sedan sov jag och när jag såg mig i spegeln i morse insåg jag att jag hade gjort ett misstag. Det gick inte att få någon som helst rätsida på håret. Det rådde ren anarki uppe på huv'et! Till slut valde jag att tvätta, handdukstorka och vaxa innan vi åkte till Skärholmen. När jag kom hem, så körde jag fingrarna genom håret för att få det rätta jag-har-haft-en-träff-med-ett-eluttag-stuket som jag egentligen trivs bäst med, men som jag är för fåfäng för för att vilja visa mig ute i. Håhå, jaja.....


Avvikelse: chokladpudding med vispgrädde och banan-skivor.


Aaaadjö!



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards