Alla inlägg den 8 november 2007

Av Ewa - 8 november 2007 22:58

Avvikelse:  okänt antal Noblesse.

Av Ewa - 8 november 2007 16:18

Vecka 6, dag 4

Promenad på 65 minuter i kontinuerligt och långsamt lunka-på-tempo. Det var väldigt skönt att komma ut och det var skönt att komma hemifrån! Jag har suttit inomhus i tre dagar utan någon träning alls och jag blev allt retligare och det berodde inte enbart på dåligt samvete pga utebliven träning utan för att jag faktiskt har behov av att röra mig. Endorfin-kicken uteblev idag, men det var likafullt skönt att göra något. Betyder detta att jag är på väg att bli beroende av att träna? Inte håller jag väl på att bli beroende av något som är nyttigt?? Det är inte möjligt!  ;-)


Elin har litet feber och mer ont i halsen idag, så på det viset mår hon sämre, men hon verkar ändå piggare än igår. Hm. Det blir ingen skola i morgon heller trots matte-prov utan det får hon göra i efterhand, men jag har en känsla av att hon inte kommer att vara ensam om det, så här i virus-tider.


Jag köpte "Amelia" idag enbart av den anledningen att jag fick en film på köpet. 43.50 för en DVD-film som har gått på bio i år är ett fynd om den är bra vill säga och det var den, mycket bättre än vad jag hade väntat mig. "Nära & kära" med Meryl Streep och Uma Thurman. Rolig och mysig och ett slut i min smak, men som Elin (en 14-årig romantiker) inte tyckte om. Meryl Streep är BRA, mer behövs inte sägas om henne. Uma Thurman, som var anledningen till att jag var tveksam till filmen (jag gillar inte henne), var helt ok. Brian Greenberg var ny för mig och jag tycker att han var så go' som Dave.


Elins skolfoton kom idag och de var, som vanligt, riktigt bra även om Elin själv tycker att hon inte ser klok ut, men det är en vanlig reaktion. Hela foto-paketet inklusive en skolkatalog kostar 514 kr. Eftersom vi har endast ett barn, så köper vi alltihop, men jag kan förstå om de som har barn i plural tycker att det kostar mer än det smakar. Pär har berättat att det finns de som är så pass snikna och fräcka att de scannar in fotona för att sedan returnera dem till fotografen! Inga kommentarer....


Igår fick jag det sk. skattnings-formuläret för depressioner som överläkaren ska ha som en del av underlaget för utlåtandet till ansökan om förlängd ersättning. När jag fyller i det, så ska jag gå efter hur jag har mått de senaste två veckorna och det har ju gått både upp och ner, som vanligt.


Nu ska jag strimla kyckling-filéer till wok med nudlar.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards