Alla inlägg den 15 november 2007

Av Ewa - 15 november 2007 18:44

Skulderbladet har "hoppat på plats" igen och jag har bara lite ont, men inga problem att röra högerarmen. I natt slipper jag sova på rygg. Ålrajt!!


Avvikelse: okänt antal havreflarn (vi köpte en stoooor förpackning med Gilles havreflarn och de är så goda!!).


Adjö.

Av Ewa - 15 november 2007 16:34

Nu har jag ringt veterinären. Det finns nästan 4oo sorters knölar att "välja på", så hon kunde inte säga per telefon vad det kan vara. Förståeligt. Vi får hålla koll på Tösabiten och hennes knöl och så länge knölen inte blir avsevärt större eller hårlös, så är det ingen fara. Det känns lite lugnare nu. Min lilla hjärtegris...


Adjö en gång till.

Av Ewa - 15 november 2007 15:50

Vecka 7, dag 4

Inte mycket rörelse här inte! Ont i halsen och hostig; jag sjavade runt och plockade med ditt & datt och det lilla räckte i aktivitetsväg för att dra igång hostan. Som det känns nu blir det inte SATS i morgon. Det kommer inte att bli roligt att träffa vågen på måndag..... Jag hämtade posten, men annars har jag inte stuckit näsan utanför dörren och det är synd för det har varit strålande sol och ett par minusgrader. Jag har druckit te, tittat på "Angel" och försökt teckna lite och jag har lyckats motstå frestelsen med en tupplur i soffan.


Tösen har en knöl på vänster bakben, högt upp, ovanför "armbågen". Den är som ett knappnålshuvud, halv-hård, sitter fast och det gör inte ont när jag trycker på den. Hon mår prima i övrigt. Är det någon av alla bloggande marsvins-uppfödare som har en aning om vad det kan vara? Jag ska ringa veterinären oxå, men bara för rådgivning (jag vill verkligen inte åka dit igen!). Dessutom är det min hjärte-gris det gäller....


Är det någon mer än jag som beställer hem mediciner och annat från Apoteket via internet? Jag har utnyttjat den tjänsten i ungefär ett år och det fungerar bra utom på två och det är två ganska avgörande punkter:

1. "Vill du oxå få dina mediciner i brevlådan?" lyder ju reklamen för detta. Inte en endaste gång under det här året har jag fått mina mediciner i brev-lådan. Det beror på att de lägger i sådana otroliga mängder av förpacknings-material att själva paketet blir orimligt stort och vi har ändå en stor brevlåda, den sorten som husägare har, med lock och inte med ett litet inkast. Vid ett tillfälle bestod min beställning av två små askar med tablett-kartor, men det var säkert fyra gånger så mycket förpackningsmaterial.

2. Om en medicin, av någon, anledning inte finns, så ringer de mig och talar om det och det är ju bra, men det skulle vara ännu bättre om de kunde packa ned ett alternativ. Levaxin har jag i 50 mikrog tabletter som jag tar 1,5 av varje dag vilket innebär att jag får dela dem. För inte så länge sedan kom Levaxin i 75 mikrog vilket motsvarar min dagsdos, så jag slapp dela. Jag får ett samtal där de säger att 75 är slut hos tillverkaren, men de har ingen möjlighet att packa ned 50-varianten utan då får jag göra en ny beställning på enbart den medicinen som trots sin litenhet inte kommer att få plats i min brevlåda vilket gör att jag måste iväg och hämta ett andra paket. >:-(   Jag ska nog göra slag i saken och skriva till Apoteket och påpeka detta. Egentligen är det ju falsk marknadsföring för det enda som jag har fått i brevlådan är paket-avin och den kan jag knappast tugga i mig för att hålla sköldkörtel och depressioner i schack.


Jag känner mig tjurig, hängig och irriterad.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards