Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Kaos-träning

Av Ewa - 2 november 2007 16:17

Vecka 5, dag 5

SATS och det var väldigt skönt! Jag kände oxå att det finns mycket ork kvar, så nästa gång kommer jag att öka på de flesta övningarna när det gäller repetitioner, inte vikt. Det blev inte benpressen idag heller pga knäna. Det pågår byte av sprinkler-system på mitt SATS och med anledning av detta, så hade damerna och herrarna fått byta omklädningsrum med varandra vilket innebar att hantverkarena var inne hos herrarna. Det var en bra lösning, tycker jag, men för min lilla hjärna blev det en sorts kaos-träning. Herrarnas omklädningsrum är spegelvänt och mindre och allt kändes bara så konstigt! Det påstås ju att det är bra för hjärnan att ruskas om med jämna mellanrum, men den här omruskningen gav mig huvudvärk....


Elin följde med idag igen och rände runt i affärer medan jag tränade (hon hade fått extra shopping-medel från Pär och mig) och när hon var klar, så kom hon till SATS och väntade på mig. Vi hade tänkt att upprepa måndagens Coppola-besök, men vi längtade hem till grisarna, soffan och filtarna, så i stället köpte vi lite onyttigt smaskens hos vårt konditori  stället. Det blev risgrynsgröt, knäckebröd och te till lunch med det onyttiga smaskens som efterrätt. Vi såg ett avsnitt av "Medium" som äntligen har börjat igen och som jag spelade in igår. En favorit-serie för mig medan Elin tycker att den är små-kuslig och Pär bara fnyser åt den (han fnyser åt allt övernaturligt).


Jag har fortfarande inte fått något intyg från FK. Pär mailade handläggaren och hon svarade att hon skickat det med B-post direkt efter att han hade ringt henne i måndags. Det är tredje dagen i rad nu som vi inte har fått någon post alls, så felet verkar ligga hos Postverket. Absolut senast på torsdag måste jag faxa intyget till SL, men helst redan på onsdag. Den här sortens situationer kan göra mig alldeles gaaaalen: jag avskyr att vara beroende av att någon ska göra sitt (läs: posten ska leverera intyget) för att jag ska kunna avsluta mitt (läs: faxa intyget).


Avvikelser (plural!): risgrynsgröt och en nougatbåt (en mazarin med ett tjockt nougat-lager i stället för glasyr).


Tugga och svälj - det är hälg!


Adjö.

 
 
Åsa

Åsa

2 november 2007 19:18

Har medium börjat igen det har jag missat.
jag tycker det är jätte bra.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards