Alla inlägg den 21 november 2013

Av Ewa - 21 november 2013 20:36

......för den här veckan är avklarat. Check! Nu har jag endast LG kvar på min besökslista vilket känns som en lättnad. Husläkare EW bekräftade det jag trodde angående foten och handen: det handlar om en rejäl stukning och då kan det ta upp till 2 eller till och med 3 månader innan foten är helt återställd. Samma sak med handen även om jag inte har lika mycket besvär av den. Hon tipsade om ankelstöd, så efter besöket gick jag till Apoteket och införskaffade en variant av nämnda ankelstöd och även Voltaren salva.

EW ska sluta på vårdcentralen efter 10 år. Hon ska börja på Sophiahemmet i stället och eftersom hon bor inne i Stockholm (vilket jag inte visste), så kommer hon att kunna promenera dit på 10 minuter i stället för att tillbringa 2 timmar varje dag med det opålitliga SL. Jag förstår henne fullkomligt även om det inte är den enda anledningen. Även om hon har varit min husläkare nästan lika länge som hon har arbetat på vc:n, så har jag inte varit på så himla många besök och det har mest handlat om att hålla koll på värdena, men hon hjälpte mig mycket med alla läkarintyg som behövdes när jag tjafsade med FK. Personkemin stämde från första besöket och det är guld värt. Det känns inte som något hårt slag att hon försvinner. Jag klarar mig.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards