Alla inlägg den 2 november 2013

Av Ewa - 2 november 2013 20:19

.....att ögats slemhinnor gör att det inte reagerar lika snabbt som den övriga kroppen när man sätter in antibiotika och att jag efter att ha droppat i endast 3 dygn får ha lite mer tålamod när det gäller inflammationen, men om jag inte har upplever någon förändring alls till på måndag, så ska jag ringa vc igen. Det här fick jag veta när jag ringde 1177 i förmiddax.


Ögat ger mig nu samma sorts panik som jag fick i somras när jag hade så ont i nacken att jag inte kunde vrida huvudet eller som den stukade foten och handen har gett mig de senaste veckorna. Jag orkar inte inte mycket mer! Att Pär har varit sjuk hela veckan har inte minskat stressen på minsta vis (idag är den första dagen som han har varit uppe mer än han har legat i sängen). De senaste morgnarna har jag vaknat och haft så ont i ögat och huvuvdet att jag har mått illa och jag har inte kunnat öppna ögat utan smärta, så nu har jag vant mig vid att ta några värktabletter och lägga mig igen för att stiga upp några timmar senare och visserligen vara smärtfri, men med ett öga som fortfarande är svullet och rinner och som inte fungerar på flera timmar.


Idag har jag varit så satans trött att jag har sovit länge och sedan i soffan lite då och då. Oxascand-ångest. Irritation ā la PMS som dessutom är föresenad och jag vill helst bara gapa och skrika och slänga saker. Pär går omkring och är upprörd, nästan chockad över att ha varit sjuk 6 dagar på en månad för det har han aldrig varit nå'n gång tidigare. Jag sa faktiskt att han skulle lägga av för att behöva lyssna på så'na fisproblem när man själv är permanent sjuk och är glad om man är frisk 6 dagar i månaden........ Ett slag i ansiktet.


  


Den här bilden finns även med "Fuck people!" tvärs över, men även om det är så det känns, så föredrar jag den svenska versionen "Fy f-n för människor!!".

 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards