Alla inlägg den 29 november 2013

Av Ewa - 29 november 2013 22:15

.....så skulle jag ha "Cuddly toy" med Roachford när jag värmde upp innan träning, men efter de 3 senaste nära-döden-upplevelserna, så nöjer jag mig med att lyssna när jag väl är uppvärmd. Ös på, bäjbi!


  



Av Ewa - 29 november 2013 21:43

Det är fredag och jag har inte tränat en enda gång den här veckan. Jag har inte varit utanför dörren sedan i måndags. Jag har sovit och sovit, till 12 halv 13. Jag hade tänkt umgås med gummibandet i tisdags, men när det var dax tog det tvärstopp. Kroppen ville inte och jag hade inte den minsta lilla lust att träna. Usch och fy och blä! Det jag har gjort den här veckan är att sova och att läsa. Jag har lyssnat på min kropp som, efter att fortfarande inte har lyckats läka vare sig fot eller hand helt och hållet och som sedan fick koncentrera sig på att läka ögat i stället, är slutkörd. Humörmässigt har det inte varit så lajbans heller.


Att lyssna på kroppen.

Att lita på magkänslan.

Att inte bry mig (så mycket) om vad andra tycker.

Att inte älta - gjort är gjort, men att se till att inte göra om det.

Att andas.

Att acceptera att jag inte orkar lika mycket som jag vill.

Att lyssna.

Att ta en dag i taget.

Att inte fatta beslut när jag mår riktigt dåligt.

Att vara tacksam för det lilla.

Att kunna njuta av de bra perioderna.

Att kunna släppa taget och bara vila när jag mår som absolut sämst.

Att inte oroa mig för så'nt jag inte kan påverka.

Att försöka åtgärda det jag är missnöjd med i stället för att bara gnälla över det.

Att sträcka på mig och lyfta blicken.

Att våga stå för mina åsikter.

Att inte avsky mig själv för att jag är fet.

Att sluta göra saker bara för att jag borde eller för att alla andra tycker att jag borde göra det.

Att våga konfrontera.

Att våga ta en konflikt.

Att jag inte behöver vara omtyckt av varenda kotte.

Att vänta.

Att släppa på kontrollen.

Att utnyttja möjligheten att lära mig av andras misstag.


De som är kursiverade är sådana jag upplever att jag har blivit riktigt bra på medan de övriga är sådana som jag tränar på. Varje dag, året runt. Jag lär så länge jag lever, men det tar på krafterna.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards