Alla inlägg den 4 november 2013

Av Ewa - 4 november 2013 20:01

Vaknade klockan 5.

ONT.

En värkkombo (Ipren plus Alvedon), droppar och mer sömn.

Vaknade vid 8 och ställde mig i telefonkön hos VC som skulle ringa inom en halv timme.

Slumrade och väcktes av telefonen 22 över 8.

Akut läkartid kvart över 9.

Jag slängde i mig lite youghurt och gick till VC.

Läkaren kunde inte göra något utan sa att jag skulle åka till S:t Eriks ögonakut.

Hem igen och medan jag väntade på att Pär skulle komma hem för att köra mig till akuten, så duschade jag och åt lite mer.

En värkkombo klockan 11.

Vi tillbringade 4 timmar på akuten.

Det var jobbigt och trååååkigt, men det var inte i onödan.

Jag har regnbågshinneinflammation och då räcker det inte med antibiotikadroppar.

Jag har Droppe 1 som ska tas 1 gång i timmen när jag är vaken.

Jag har Droppe 2 som ska tas morgon, middag och kväll.

Jag har Salva som ska strykas på till natten.

På torsdag ska jag på kontroll på ögonakutens filial på Huddinge sjukhus.

Det som gör att ögat värker är en sammanväxning av irisen och pupillen, till följd av inflammationen, vilket gör att pupillen blir oelastisk och då blir ögat ljuskänsligt. Dropparna och salvan ska förhindra sammanväxningen. Visserligen var jag hos DSK:n i första hand för allergitestet, men om hon haft mindre bråttom och inte bara konstaterat att ett rött öga är ett inflammerat öga, så hade hon skickat mig vidare till en läkare som ju hade skickat mig vidare till S.t Eriks, men jag hade kanske blivit besparad lidande och knaprande av värktabletter. Nåväl, nu har jag fått rejäla doningar och ögat gör mindre ont, synen är inte lika dimmig och den sjukligt röda färgen är på väg att gå mot rosa. Hoppet har återvänt!


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards