Alla inlägg den 8 november 2013

Av Ewa - 8 november 2013 20:48

Stötvågsbehandling numro 7 gjorde ont, ibland riktigt ont, dels för att JS ökade intensiteten och dels för att läkningen av hälsporren förmodligen har kommit av sig eftersom kroppen och hjärnan har haft fullt upp med stukad fot och hand och inflammerat öga. Sedan jag stukade foten, så har jag heller inte kunnat stretcha vaden och hälsenan som  vanligt och stötvågorna kändes en hel del i just hälsenan. Jag behöver en, max två behandlingar till, men sedan ska hälen få läka ihop i lugn och ro.


Jag är trött på att vila! Idag kändes kroppen så otroligt tung och stel och ovillig att det var som om den inte hade utsatts för fysisk aktivitet någonsin. Det känns som om jag kommer att få börja om igen från noll. Nej, inte noll utan minus.


Selma är mer eller mindre återställd. Hon är intresserad av mat och kör sina rusningar när hon är ute ur buren och hon vill gosa. När Pär hjälpte mig att ge henne medicin igår kväll, så bet hon av spetsen på sprutan. "Jahaja" var Elins enda kommentar när jag rapporterade. När man som kanin får medicin för att man har ont i magen, så är det ju inte så där übersmart att äta själva utrustningen......


Klockan 13 idag började Scania Hack ("hack" som i "hackers") och det är ett maraton där deltagarna sitter och kodar i 24 timmar. Pär och 3 gubbar till som han känner från arbetet utgör ett lag. Det är ingen tävling utan de väljer ett projekt att jobba med som Scania förhoppningsvis får användning av. Vad de hittar på.....


Jag läste mycket Stephen King i sena tonåren och i 20-åren, men sedan tröttnade jag då hans berättelser lätt spårar ur och blir äckliga i stället för kusliga, men hans senaste, "Under kupolen" verkar kunna vara befriad från så'nt. Den är på 1179 sidor och ganska tung att hålla i och jag blir förvånad om den håller hela vägen, men än så länge är den riktigt bra. Det finns mycket man kan säga om denne massproducerande författare, men han har förmågan att berätta precis som JK Rowling. 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards