Alla inlägg den 6 november 2013

Av Ewa - 6 november 2013 21:56

Elin och jag såg "Dumma mig 2" idag och vad den var bra!! Jag minns inte när jag skrattade så mycket senast. Det är inte ofta som en uppföljare är precis lika bra som den första, men de har lyckats med den här. Inga trista upprepningar som mjölkas i brist på nya idéer. Minionerna är fortfarande bland det fränaste som gjorts på film och jag älskar dem! Om du gillade ettan, så behöver du inte oroa dig för att bli besviken på tvåan.

Den svenska tv-serien "Äkta människor" fick Prix Italia-priset för bästa serie i september och den finns att se på svt.play Jag såg den inte när den hade premiär i början av 2012 även om jag var smått nyfiken, men jag blev mer nyfiken i och med att den prisades och den är riktigt, riktigt bra! Trovärdig halv-science-fiction vill jag kalla den. Otroligt snyggt gjord. 


Jag har skrivit om den tidigare, "Akuten" som oxå finns på svt.play, men den förtjänar att omnämnas flera gånger för det är en dokumentär av mycket hög kvalitét. Det är så här vården ska vara och bedrivas och om jag kunde välja vilken akut jag vill hamna på, så är det King's College Hospital i London.


3 helt olika, men lika sevärda!


  





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards