Alla inlägg den 20 november 2013

Av Ewa - 20 november 2013 20:45

Jag fick stiga upp klockan 6 idag och då var det mörkt ute. Uäää! Jag gick hemifrån klockan 7 och då syntes en svag ljusning. Jag hade bokad tid hos ögonläkaren klockan 8 och den var inte ungefäääärlig och jag var hans första patient för dagen, men jag fick lik förbannat inte komma in förrän förrän 20 i 9. Visserligen fick jag träffa en sköterska som föreberedde undersökningen och hon droppade i pupillförstorare i det friska ögat som skulle verka i 15 minuter, men jag fick vänta ytterligare 25 minuter. Vad är det som tar så'n tid?? De har så  ****** obekväma sittplatser i väntrummen. Nåväl, när jag väl fick komma in och läkaren hade uppmanat mig att genomföra samma ögongympa som förra gången, så konstaterades det att det går åt rätt håll, ögat läker som det ska. Jag kunde sluta med de pupillförstorande dropparna direkt och för de andra dropparna har jag fått ett nedtrappningsschema och från och med idag ändrades droppandet till 6 gånger/dag (halleluja!) resten av veckan och sedan 4 ggr/dag, 2 ggr/dag och den 7 december tar jag den allra sista ögondroppen. Den 18 december ska jag på en sista kontroll efter att ha varit utan droppar i 11 dagar.


Jag har lyckats få den här onsdagen att kännas som torsdag. Jag städade hos småbusarna på eftermiddagen för att slippa ha det framför mig imorgon på förmiddagen när jag ska till husläkaren med foten på eftermiddagen, så imorgon får jag sovis. Det var en himla bra idé, tycker jag.


  


PS. Jorgubbsteet som jag köpte i måndax är väldigt gott. Fantastisk eftersmak av riktiga jordgubbar.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards