Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Min uniform

Av Ewa - 19 oktober 2013 21:18

Jag har städat idag och det känns såååå bra och nu har jag kommit på ett osystematiskt system för att lorten inte ska hinna sätta sina bopålar på samma sätt som den lort jag krigade mot i maj månad hade gjort. Pär fick skura badkaret idag för det var överkurs för min stukade och blåslagna kropp och när jag kommit till det sista rummet, vardagsrummet, så tog jag några genvägar med dammtorkningen för vid det laget protesterade ovan nämnda kropp. Foten gjorde ont, ont, ont och kändes tjock och osmidig som en stubbe. Eftersom jag försökte att inte stödja alltför mycket på högra foten, så blev jag även trött i vänster höft och till med blåmärket på låret - stort som Småland - värkte. Den vänstra handen var inte till mycket nytta vilket gjorde att högerhanden fick jobba desto hårdare. Jag tog en närmare titt på den stukade foten. Big mistake. Den inte bara känns tjock, den är tjock och den är full av blåmärken kors & tvärs. Om jag inte hade haft så himla lätt för att få blåmärken, så hade jag kanske inte varit fullt så blåslagen efter fallet i tisdags.


Jag beställde leggings från Ellos och långärmade t-shirts från Cellbes. Båda påsarna kom i brevlådan igår (Tack, breväraren för att du pressade ned dem så att jag slapp halta hela vägen till ICA!!), men jag öppnade dem inte förrän idag. Jag var rädd för att bli besviken som jag har blivit så ofta den senaste tiden när det gäller kläder, men jag behåller rubbet. Tröjorna från Cellbes är gudomligt mysiga och jag längtar tills jag har duschat i morgon och får ta på mig en av dem! Leggings och långärmade t-shirts är min uniform. Mjukt och skönt när man har en spolformad kropp. Som pricken över i, så är den som är offwhite så pass kraftig att den inte är genomskinlig. Aj lav it!!


Topp

 Nu har Elin köpt en andra bur till Selma som kommer att stå hos Robin och där Selma kan husera, så att Elin slipper sakna henne så förbenat. Selma är med Elin ikväll och kommer tillbaka på tisdag. Att jag saknar Håppetåssan är av underordnad betydelse.  Det är tomt och tyst inne hos Elin. Jag tycker att jag hör hur Selmis rumsterar där inne, krafsar mot burgolvet, gör tokrusningar, skakar galler, men jag hör i höre.......


 

   

PS. Ett citat av Suzuki St Pierre, modereporten i "Ugly Betty" när en katastrof har inträffat (minns inte vilken i ordningen): "Nu kommer många att gå hem och trösta sig med sprit, piller, internetsex och transfetter. Det är vad jag kallar en vanlig torsdag!"

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards