Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Ewa - 22 oktober 2013 21:29

Det finns ett stift som är mjukgörande och återfuktande för torra läppar och det kallas för cerat. Det finns olika sorters cerat, t.ex det jag använder som heter Nueva. Det finns oxå Eucerin och Lypsyl. Lypsyl är med andra ord ett sorts cerat. Det heter alltså cerat och inte läppsyl för bövelen!


  

Av Ewa - 22 oktober 2013 17:15

Pär är förkyld och har den där sortens rethosta som tar på krafterna för han som har den och är otroooooligt enerverande och huvudvärksframkallande för mig som måste lyssna på den och av den anledningen sov jag i soffan från start, men det blev inte mycket sömn. Jag somnade vid halv 1 och vaknade 45 minuter senare och trodde att jag hade sovit hela natten och efter det blev det bara slumrande till och från och vid 5 slutade jag försöka. Jag låg och lyssnade på Pärs hostande..... Sedan kom jag på att jag glömde ta Lyrica-dosen igår kväll. Igen. Jag tar den alltid när vi äter middag och igår åt vi ingen egentlig middag, så...... Det blir ingen middag idag heller, men jag har tagit tabletterna för i natt vill jag sova.


Mobillarmet var satt på kvart över 7 eftersom jag skulle iväg till Rosie och då hade det fortfarande inte blivit ljust! Det tog längre tid än vanligt att klippa håret den här gången för det blev en massa prat om allt från rådjur till muslimer. "Ta och dra igenom håret nu och känn om det känns bra" är en uppmaning som jag alltid får mot slutet och varje gång ber jag henne att tunna ut ytterligare både en och två gånger och idag var inget undantag, men hon fick dessutom gå igenom hela håret en extra, snabb gång för jag ville att så mycket som möjligt skulle bort, bort, bort och nu är det borta, borta, borta och det är så skönt, så skönt, så skönt!


Medan jag har varit strandsatt med foten i högläge, så har sommarjackan fått lämna företräde för vinterjackan, min klarröda, vattentäta, superbraiga vinterjacka och den behövdes idag, men inte så mycket pga. kyla som pga. väta för det har regnat non-stop idag.


Foten är avsevärt bättre även om jag var trött när jag kom hem och handen är, så gott som, återställd och jag kunde inte låta bli att provdra i gummibandet och det gjorde inte ont! Bara jag kan hålla mig på benen ett par dagar till, så ska jag banne mig träna med gummibandet på fredag. Ålrajt!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards