Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Ewa - 1 oktober 2013 21:15

Jag var så salig över den braiga boken att jag framgångsrikt förträngde att det var månadsvägning idag och att jag borde nämna den eftersom jag har skrivit om de tidigare vägningarna. När jag ställde mig på vågen bad jag en tyst bön om minskning om så bara med ett hekto. Den visad 8 hekto plus. Nu väger jag 104,4 och det svindlade samtidigt som jag ändå inte fick psykbryt för när jag tänker efter, så handlar det om muskler. Åh, jag vet att det låter som en dåres försvarstal, men eftersom mina kläder inte sitter tajtare än för en månad sedan och eftersom något har försvunnit runt midjan och magen, så drar jag slutsatsen att det handlar om muskler och den teorin får förstärkning av det faktum att jag har tränat mycket den senaste månaden. Så det så!


  

Av Ewa - 1 oktober 2013 21:13

"Favourite things" med Big Brovaz.


  


Av Ewa - 1 oktober 2013 20:42

Jag försökte inte att läsa vidare i "Ljus från ingenstans", det var inte rätt bok just nu efter den halvhistoriska "Tillbaka till henne". Jag ville läsa något heeeelt annat för det brukar funka bättre. Idag började jag läsa "Den tomma stolen" av JK Rowling och jag läste nästan 100 sidor i ett nafs. Konsten att berätta är inte alla författare förunnat, men JK Rowling hon kan berätta. Maken till driv i berättelsen har jag sällan varit med om. En lågmäld form av humor som jag gillar och ett persongalleri som är i klass med det hos Harry Potter. Jag fick en endorfinkick när det gick upp för mig att jag hade börjat läsa en riktigt, riktigt bra bok!


Det dök upp ett verb som jag aldrig har hört förut: att förmera. Enligt Wiktionary, så är det ett verb med samma betydelse som att föröka. Det låter inte klokt. Är det ett av svenskans nya ord?


     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards