Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Ewa - 26 oktober 2013 21:13

Något som jag har vetat länge har blivit bekräfat i en studie gjord i Storbritannien. De vill förklara fenomenet med att det sitter i hjärnan, i den främre pannloben och det protesterar jag väl inte emot - hur skulle jag kunna det? - men jag älskar enkla lösningar och förklaringar, så min teori är att det har med barn att göra. Kvinnor har lääääänge varit de som i första hand har tagit hand om avkomman och när man har med barn att göra, så måste man ha simultanförmåga. För oss kvinnor är det en baggis att starta en tvättmaskin på samma gång som vi har koll på att äggen inte kokar för länge och även att den våghalsiga battingen inte tar sig hela vägen upp i bokhyllan eller att den andra småbusen drar loss kattens svans. Häpp!

  



Av Ewa - 26 oktober 2013 21:11

Ett citat av Deepak Chopra.


För att kunna göra de rätta valen i livet, behöver du komma i kontakt med din själ. För att göra det, behöver du uppleva avskildhet, som de flesta människor är rädda för, därför att i tystnaden hör du sanningen och känner till lösningarna.


Vågar du uppleva den avskildhet som behövs?


  

Av Ewa - 26 oktober 2013 21:06

En av de bästa musikfilmerna jag vet är "The Commitments" från 1991. Förutom att det är grymt bra musik, så är den rolig och ett annat plus är att det inte handlar om ett band som slår igenom och blir tokberömda. Låten i videon, "Treat her right" är inte med i själva filmen, men ger en bra fingervisning om öööööööööset.


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards