Direktlänk till inlägg 25 december 2010

En dag i lugnets tecken

Av Ewa - 25 december 2010 14:09

Jag hade det ganska trevligt igår och fick äta Stockholms godaste julbord! Det blev lite för många tunga diskussioner för att jag skulle vilja delta (t.ex Turkiets stormiga historia), men, i det stora hela, var det lättstamt och skojfriskt som det oftast är. Svägerskan med familj var nästan en halv timme försenade trots att de bor på gångavstånd. Jag är så trött på deras stil! Jag vet att det beror mer på svägerskan än på svågern och nå'n gång, när jag känner mig tillräckligt tuff, så kommer jag att säga vad jag tycker. Det är så dj-a arrogant och respektlöst mot svärföräldrarna och det är inte någon engångsföreteelse heller; snarare regel än undantag. De hade dessutom glömt den sillsallad som de hade gjort för att ta med, så mitt i "Kalle Anka", så gav sig svågern iväg för att hämta den och med t-banan hade det gått fort, men tror ni att t-banan fungerade? Inte då! Att promenera tur och retur tar nästan en timme. Jag undrar om de uppför sig på samma sätt när det gäller svågerns föräldrar? Det förstörde en del av stämningen för mig i alla fall även om jag lyckades skaka av mig det se'n. Vi var hemma halv 22 igen. Hemma hos marsvinen. Hemma i vårt Paradis. Jag minns en gång när Elin var liten och kunde prestera 2-ordsmeningar och vi hade kommit hem efter en tradig bilresa från Öland. Jag satt i hennes rum med henne i knäet. Det var kväll och hon var pyjamasklädd och det var vällingdax. Då utbrister hon med stor lättnad "Nu hemma!". Precis så känner jag varje gång jag har varit hemifrån!


Idag är det en lugn dag. Lite dagen efter och spänningen har släppt, men inte i negativ mening. Det är en avslappnad pyjamasdag. Även marsvinen verkar vara lite ur slag och ligger mest utströdda i varierande viloställningar. Till och med rådjuren har en lugn dag! Det är 2 stycken som har legat här utanför i sluttningen i ett par timmar nu vilket borde betyda att även omgivningarna är lugna och trygga. Julefrid även på juldagen.


Kommer någon ihåg den svenska serien "Cleo" med Suzanne Reuter och Loa Falkman? Vi hade köpt den första säsongen i julklapp till Elin (den sortens julklapp som jag visste att hon ville ha, men som hon glömt att hon önskade sig) och hon och jag har sett några avsnitt. Den är urbra! Rolig och snyggt gjort. Annorlunda. Jag har alltid sett Loa Falkman som enbart operasångare, men han är en riktigt bra skådespelare oxå. Gullig.


När vi kom hem igår, så installerade jag båda Sims 3-skivorna, men jag var för trött för att sitta vid datorn. I stället satte jag mig i soffan och läste ut "Maskarna på Carmine Street" och den var mycket bra. Nu ska jag läsa "Vyssan lull" av Carin Gerhardsen och den har jag väntat länge på att få läsa!


Nu måste jag trotsa mina föresatser och byta om till riktiga kläder för Elin och jag ska gå till Konsum!


Fridens.    



 
 
Gröngöling

Gröngöling

25 december 2010 17:24

Jamen - Grattis på namnsdagen i efterskott!!!

Det är sårande när folk inte kommer i tid tycker jag.

Kramar från glömska jag.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

25 december 2010 17:26

Tack + det gör inget. :-)

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

26 december 2010 13:19

Jag håller med dig, hur svårt kan det vara att komma i tid? Sen kan ju alltid vädret ställa till det, men bor man så nära som de så borde de varit först på plats! Dålig stil! Jag gillar din dotters kommentar, tänk jag känner detsamma...borta ok men hemma BÄST!=))

Nu ska jag gosa valp! Ha en bra dag!

Kram Åsa-Maria

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards